شهر خبر

روحانی: پایان اشغال فلسطین، راه برقراری صلح پایدار در منطقه است

روحانی: پایان اشغال فلسطین، راه برقراری صلح پایدار در منطقه است

حسن روحانی می گوید: درگیری‌ها و اختلافات درازمدت خاورمیانه و برقراری صلحی عادلانه و پایدار در منطقه، جز از طریق حل‌وفصل مشکل فلسطین و پایان دادن به اشغال کلیه سرزمین‌های اشغالی به سرانجام نخواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سایت حسن روحانی، رئیس جمهوری پیشین کشورمان، بخشی از سخنرانی وی در نشست وزیران خارجه کمیته فلسطی جنبش عدم تعهد در 13 مرداد ماه سال 1393 را منتشر کرده است.

در این سخنرانی حسن روحانی می گوید؛

جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که درگیری‌ها و اختلافات درازمدت خاورمیانه و برقراری صلحی عادلانه و پایدار در منطقه، جز از طریق حل‌وفصل مشکل فلسطین و پایان دادن به اشغال کلیه سرزمین‌های اشغالی، اعطای حق تعیین سرنوشت به ملت فلسطین، بازگشت کلیه ‌آوارگان به سرزمین آباء و اجدادی خویش و تشکیل دولت یکپارچه فلسطینی به پایتختی قدس شریف، در بستر برگزاری یک همه‌پرسی با شرکت تمام اقوام و ساکنان تاریخی این سرزمین به سرانجام نخواهد رسید.

تردیدی نیست که ملت فلسطین با درک درست واقعیات و بهره‌گیری از تجربه بیش از شش دهه رویارویی با اشغالگران، اینک با اتکاء به توانایی‌های ذاتی خویش راه به خود را در استمرار مقاومت تا احقاق کامل حقوق حقّه مردم فلسطین می‌داند و بر دوستداران و یاران فلسطین نیز واجب و لازم است تا به تبعیت از خواست این ملت رشید و بزرگ همانند گذشته در همین مسیر گام بردارند.

2727