شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#خاورمیانه#عراق#رئیس‌جمهور

پوتین: تشدید تنش‌ها در خاورمیانه نمونه بارز شکست سیاست آمریکا است

پوتین: تشدید تنش‌ها در خاورمیانه نمونه بارز شکست سیاست آمریکا است

مهر نوشت: رئیس‌جمهور روسیه امروز در دیدار با نخست‌وزیر عراق تصریح کرد: تشدید تنش‌ها در خاورمیانه (غرب آسیا) نمونه بارز شکست سیاست آمریکا است.

 ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز سه شنبه در دیدار با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در مسکو در سخنانی اعلام کرد: بحران اوکراین ادامه دارد و متأسفانه ما شاهد تشدید شدید اوضاع در خاورمیانه (غرب آسیا) هستیم.

رئیس جمهور روسیه در این دیدار ادامه داد: فکر می‌کنم بسیاری با من موافق هستند که این نمونه بارز شکست سیاست ایالات متحده در خاورمیانه (غرب آسیا) است که تلاش کرد یک توافق را در انحصار خود قرار دهد؛ اما متأسفانه به یافتن راه حل‌هایی مورد قبول طرفین نپرداخت؛ بلکه برعکس، تنها ایده‌های خود را پیرامون نحوه انجام آن توافق مورد تبلیغ قرار می‌داد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد که موضع روسیه همچون عراق، لزوم کاهش آسیب به جمعیت غیرنظامی و رساندن آن به صفر است. آمریکا هر بار منافع اساسی ملت فلسطین را نادیده گرفته است.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه پیشتر گفته بود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور در روزهای ۱۰ و ۱۱ اکتبر (امروز و فردا چهارشنبه) در مسکو با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق دیدار خواهد کرد.

«دیمیتری پسکوف» در نشست خبری در مسکو ضمن اعلام این خبر افزود: سفر رسمی محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به مسکو و دیدارهای او با مقامات روسیه در ۱۰ و ۱۱ اکتبر انجام خواهد شد. در این سفر رایزنی‌های دوجانبه بین مقامات عراقی و روس برگزار خواهد شد و رئیس‌جمهور روسیه نیز در یک ضیافت کاری با آقای سودانی دیدار خواهد کرد. در ۱۱ اکتبر، پوتین و السودانی با هم در کنفرانس «هفته انرژی روسیه» در مسکو شرکت خواهند کرد.

این خبر در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از سفر آتی «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق به مسکو استقبال کرده بود.

311311