شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#بنزین#سهمیه بنزین

تصمیم جدید مجلس برای سهمیه بنزین / سوخت به کارت ملی واریز می‌شود؟

تصمیم جدید مجلس برای سهمیه بنزین / سوخت به کارت ملی واریز می‌شود؟

امروز خبری مبنی بر اختصاص سهمیه بنزین به هر کد ملی افراد از زبان وزیر نفت منتشر شد که براساس پیگیری ها مشخص شد این خبر صحت ندارد.

چند ماه اخیر، اخبار اختصاص سهمیه بنزین به خودروها یا کارت‌های ملی حسابی سرو صدا کرد و حسابی تب بازار خودرو و سهمیه سوخت را داغ کرد. در این میان برخی برای منفعت خود از آب گل آلود ماهی گرفتند و دست به انتشار شایعات متعدد زدند و همین باعث تشویش اذهان عمومی شد. اما به نظر می‌رسد تاحدودی تکلیف سهمیه بنزین خودروها مشخص شده است.

در حالی مجلس امروز، بند مربوط به اختصاص سهمیه بنزین به هر کد ملی به جای خودرو را از برنامه هفتم حذف کرد که خبر دو سال پیش وزیر نفت درباره اختصاص ۱۵ لیتر بنزین به هر نفر در فضای مجازی بازنشر شده است.

امروز در خبرها آمده بود که در جلسه امروز مجلس، بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه که شائبه اختصاص بنزین به جای خودرو به کارت ملی افراد را ایجاد می‌کرد، از لایحه حذف شد.

درپی انتشار این مطلب در رسانه ها، خبری به نقل از اوجی وزیر نفت در فضای مجازی منتشر شده که می‌گوید: «به تمامی افراد چه صاحب خودرو باشند یا نه و یکسال در ایران اقامت داشته باشند، برحسب کارت ملی ۱۵ لیتر سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی تعلق می‌گیرد.»

بررسی‌ها نشان می‌دهد، این خبر مربوط به دیماه سال ۱۴۰۰ است و وزیر نفت امروز اظهارات جدیدی درباره بنزین نداشته است.