شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حماس#سال قبل#واشنگتن

رسانه آمریکایی: حماس از یک سال قبل برای طوفان الاقصی برنامه‌ریزی کرده بود

رسانه آمریکایی: حماس از یک سال قبل برای طوفان الاقصی برنامه‌ریزی کرده بود

ایسنا نوشت: نشریه واشنگتن پست امروز (سه‌شنبه) گزارش داد که طبق داده‌های موجود، حماس از یک سال قبل نبرد غافلگیرکننده علیه رژیم صهیونیستی را برنامه‌ریزی کرده است.

روزنامه واشنگتن پست در این باره با استناد به اظهارات چند مقام اطلاعاتی سابق و فعلی غربی در این باره نوشت: حماس چند ماهی بود که مهیای آغاز این نبرد می‌شد و تدارکات آن از اواسط سال ۲۰۲۲ آغاز شده بود.

یک مقام اطلاعاتی غربی در این باره گفت: ما معتقد هستیم که چنین عملیاتی با این گستردگی و حجم توسط حماس بدون کمک خارجی قابل اجرا نیست.

«مارک بولیمروپولوس»، مأمور ارشد سابق سیا در این باره گفت: شکی نیست که استفاده از «بادپَر» (گلایدر) نیاز به آموزش در خارج از غزه دارد.

مقامات اطلاعاتی سابق و فعلی غربی به واشنگتن پست گفتند: مشخص است که برخی از نیروهای حماس در اردوگاه‌های آوارگان در لبنان که حزب‌الله در آن مستقر است، در زمینه روش‌های پیشرفته جنگ آموزش دیده بودند.

«مایکل نایتز»، کارشناس آمریکایی در این باره گفت: مبارزانی که آموزش دیده‌اند از افسران ارشد بودند و آنها این دانش را به سایر مبارزان در داخل نوار غزه منتقل کردند.

این گمانه‌زنی‌های غربی برای سرپوش گذاشتن بر شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی پس از آن مطرح شده است که فرمانده شاخه نظامی حماس صبح شنبه (۱۵ مهر) و پس از حملات گسترده راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی در اطراف غزه، آغاز عملیات «طوفان‌ الاقصی» را اعلام کرد.

درگیری‌ها امروز (سه‌شنبه) در چهارمین روز از عملیات طوفان الاقصی توسط گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) علیه اشغالگران بین نیروهای رژیم صهیونیستی و مبارزان مقاومت فلسطین در مناطقی در داخل اراضی اشغالی ادامه دارد و صهیونیست‌ها نیز به حملات خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند که منجر به شهادت غیرنظامیان بی‌دفاع و تخریب منازل، بیمارستان‌ها و مساجد شده است.

310310