شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#اقدم#ویژه#برای#توسعه#اقتصادی

اقدم ویژه دولت برای توسعه اقتصادی

اقدم ویژه دولت برای توسعه اقتصادی

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با هدف توسعه روابط اقتصادی با کشور ترکمنستان توافق کرده‌اند که هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان در تاریخ ۲۶ و ۲۷ آبان‌ماه در عشق‌آباد برگزار شود.

کمیسیون‌های مشترک معمولاً توسط دولت‌های دو کشور برگزار می‌شوند و اهداف مختلفی می‌توانند داشته باشند. این اهداف ممکن است شامل تبادل تجاری، سرمایه‌گذاری‌های مشترک، توسعه صنعتی، همکاری در زمینه‌های تکنولوژی، انتقال تکنولوژی و حل اختلافات تجاری باشند.

در این کمیسیون‌ها، نمایندگان دو کشور به طور منظم دوره‌های مذاکراتی برگزار می‌کنند تا مسائل مختلف را مورد بررسی قرار دهند و راهکارهایی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی ارائه دهند. این گونه کمیسیون‌ها می‌توانند به تعمیق روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور کمک کرده و به افزایش تبادلات اقتصادی و تجاری منجر شوند.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی کشورمان نیز با هدف توسعه روابط اقتصادی با کشور ترکمنستان و به منظور تعیین تاریخ برگزاری هفدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور ایران و ترکمنستان با رشید مردوف معاون رئیس کابینه وزرای ترکمنستان و وزیر امور خارجه آن کشور، تلفنی گفت‌وگو کرد.

در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تاکید بر تقویت مناسبات دو کشور در تمامی زمینه‌ها به ویژه زمینه‌هایی اقتصادی، دو کشور موافقت خود را با برگزاری هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور ایران و ترکمنستان در تاریخ ۲۶ و ۲۷ آبان‌ماه در عشق‌آباد و هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه ایران‌پروژه، اعلام کردند.

مقامات دو کشور، در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی، برق، آب، حمل و نقل، ساخت جاده، صدور خدمات فنی و مهندسی، تبادل نظر کردند. همچنین، مقرر شد پیگیری‌های لازم برای اجرایی شدن توافقات انجام شود.

مقرر بود تا هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور ۲۶ تا ۲۸ مهرماه برگزار شود.