شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#جدید#شگرد#بساز#بفرش#برای#گران#فروختن

شگرد جدید بساز بفرش ها برای گران فروختن مسکن

شگرد جدید بساز بفرش ها برای گران فروختن مسکن

بازسازی آپارتمان یکی از راهکار‌های فروشنده‌ها برای واحد‌های قدیمی‌ساز است. یک‌سری از مالکان دستی روی سر و روی واحد‌های قدیمی‌ساز می‌کشند و با مطرح کردن چیز‌هایی مثل متریال درجه یک آن را با قیمت بیشتری برای فروش می‌گذارند.

فروش خانه‌های بازسازی شده می‌تواند تأثیر مستقیمی بر بازار مسکن داشته باشد. این تأثیر ممکن است به دلیل افزایش تقاضا برای خانه‌های بازسازی شده و افزایش قیمت خانه‌های موجود در بازار باشد. همچنین، با افزایش تعداد خانه‌های بازسازی شده، می‌تواند باعث افزایش رقابت در بازار مسکن شود و در نتیجه، قیمت خانه‌ها کاهش یابد.

به طور کلی، فروش خانه‌های بازسازی شده می‌تواند به عنوان یک عامل مهم در تعیین قیمت خانه‌ها در بازار مسکن محسوب شود. همچنین، با توجه به اینکه خانه‌های بازسازی شده معمولاً با کیفیت بالاتری نسبت به خانه‌های قدیمی هستند، می‌تواند باعث افزایش اعتماد مشتریان به بازار مسکن شود و در نتیجه، بازار مسکن را بهبود بخشد.

 بازسازی آپارتمان یکی از راهکار‌های فروشنده‌ها برای واحد‌های قدیمی‌ساز است. یک‌سری از مالکان دستی روی سر و روی واحد‌های قدیمی‌ساز می‌کشند و با مطرح کردن چیز‌هایی مثل متریال درجه یک آن را با قیمت بیشتری برای فروش می‌گذارند. مثلا در محله ولنجک تهران که میانگین ارقام پیشنهادی فروشنده‌ها متری ۱۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود، واحدی با عمر بنای ۳۰ سال به‌اسم آپارتمان نوسازی‌شده متری ۲۱۲ میلیون آگهی شده است. یا مثلا در جنت‌آباد که خرید خانه ۶۰ متری به‌طور متوسط چهار میلیارد و ۳۹۲ میلیون تومان هزینه دارد، اما برای خانه ۶۰ متری و بازسازی‌شده که ۱۹ سال از عمربنا آن می‌گذرد، هشت میلیارد قیمت گذاشتند.

با این اوصاف فروشنده برای خانه‌ای که آسانسور ندارد، چیزی حدود ۲۷ میلیارد تومان درخواست کرده. بدنیست بدانید متوسط قیمت مسکن در محله ولنجک که بخشی از منطقه یک تهران است، به متری ۱۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است، اما فروشنده به‌صرف بازسازی کردن واحد، آن را ۵۰ درصد بالاتر از میانگین ارقام سایر فروشنده‌ها برای فروش گذاشته است.

قلهک یکی از محله‌های قدیمی شمال تهران است و در تقسیم‌بندی‌های شهرداری، بخشی از منطقه سه به‌حساب می‌آید. آمار‌های غیررسمی نشان می‌دهد خرید آپارتمان در محله قلهک به‌شکل متوسط متری ۱۰۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خرج برمی‌دارد، اما در همین محدوده یک خانه قدیمی‌ساز را به‌اسم نوسازی‌شده متری ۱۱۶ میلیون و ۶۶۶ هزار تومان می‌فروشند. با احتساب متراژ ۱۲۰ متری واحد، قیمت آن به ۱۴ میلیارد تومان رسیده و رقم درخواستی فروشنده حدود ۱۰ درصد از میانگین قیمت‌ها در قلهک بیشتر است.

قیمت آپارتمان ۱۲۰ متری دیگری توسط فروشنده‌ای در محدوده بهار شمالی هشت میلیارد تومان اعلام شده است. یعنی فروشنده تصمیم گرفته قیمت پیشنهادی خودش را بابت هر متر مربع ۶۶ میلیون و ۶۶۶ هزار تومان تعیین کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد متوسط قیمت مسکن در محله بهار به ۶۲ میلیون تومان نمی‌رسد، اما واحدی که درباره آن صحبت می‌کنیم، حدود هشت درصد گران‌تر میانگین ارقام پیشنهادی فروشنده‌ها آگهی شده است.

قیمت آپارتمان نوسازی‌شده با عمربنای زیر ۳۰ سال

پاسداران یکی از گرانقیمت‌ترین محله‌های شرق تهران است. میانگین ارقام پیشنهادی فروشنده‌ها در بازار مسکن پاسداران به متری ۱۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده و ارزش مسکن در این بخش تهران حدود دو برابر میانگین کل شهر است.، اما فروشنده یکی از واحد‌های نوسازی‌شده در پاسداران پا را فراتر گذاشته و برای خانه‌ای که عمر بنای آن به سال ۸۵ برمی‌گردد، متری ۱۳۰ میلیون و ۷۶۹ هزار تومان قیمت گذاشته است.

فروشنده، متریال درجه یک را توجیهی برای رقم شگفت‌انگیزش عنوان کرده و به داشتن امکاناتی مثل آسانسور، انباری و پارکینگ هم اشاره داشته. در همان محدوده یعنی محله پاسداران تهران، خانه ۸۳ متری و نوسازی‌شده دیگری را که سال ۸۳ ساخته شده، تقریبا متری ۱۵۰ میلیون تومان می‌فروشند. رقمی که از متوسط قیمت مسکن در منطقه یک، متری ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و نسبت به میانگین قیمت‌ها در پاسداران متری ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بیشتر است.

متوسط قیمت مسکن در محله‌ای مثل جنت‌آباد جنوبی که بخشی از منطقه پنج است، به متری ۷۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. با این اوصاف یک خانه ۶۰ متری در جنت‌آباد جنوبی باید به‌طور متوسط چهار میلیارد و ۳۹۲ میلیون تومان ارزش داشته باشد. اما فروشنده واحدی که ۱۹ سال از عمر بنای آن می‌گذرد، رقم پیشنهادی خودش را متری ۸۰ میلیون تومان اعلام کرده و چشم‌انتظار خریداری است که توانایی پرداخت هشت میلیارد تومان را داشته باشد. آن هم برای خانه‌ای که طبقه چهارم قرار گرفته، اما آسانسور ندارد.

آپارتمان ۷۰ متری در محله کرمان که بخشی از منطقه هشت شهرداری تهران است، حدود چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. عمر بنای واحد به سال ۸۵ برمی‌گردد و بااینکه طبقه چهارم واقع شده، از نعمت آسانسور محروم است. با این حال فروشنده آن را به‌اسم واحد نوسازی‌شده، متری ۵۹ میلیون و ۹۸۵ هزار تومان می‌فروشد، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد میانگین قیمت مسکن در محله کرمان، به ۵۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت-مسکن-در-بازار