شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مشهد

احتکار این کارخانه خودرو‌سازی در مشهد لو رفت

احتکار این کارخانه خودرو‌سازی در مشهد لو رفت

سیدمرتضی مدنی گفت : از ۱۰ هزار خودروی موجود چهار هزار خودرو هایما، پژو پارس و آرسیون بدون پلاک در این مجموعه وجود دارد که به ظن احتکار پرونده تخلف برای این شرکت تشکیل شد.

احتکار، جرمی است که منجر به اختلال در نظم اقتصادی و آسیب به جوامع می‌شود. در نظام حقوقی ما، تعیین مجازات برای احتکار انجام شده و با محتکران برخورد می‌شود. این عمل باعث کمبود کالاهای اساسی و افزایش قیمت‌ها می‌شود، در سال‌های اخیر به دلیل تحریم اقتصادی، میزان احتکار در کشور ما افزایش چشمگیری داشته ‌است. به‌ طوری که مردم در هر بازه زمانی، شاهد کاهش و احتکار بعضی از کالاهای اساسی مورد نیاز خود بوده‌اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی از تشکیل پرونده تخلف برای احتکار چهار هزار خودرو هایما و پژو پارس در پارکینگ ایران خودرو ی مشهد خبر داد.

به‌ گزارش سازمان تعزیرات حکومتی، سیدمرتضی مدنی روز جمعه اظهار داشت: با توجه به تأکید رئیس سازمان تعزیرات حکومتی درباره رسیدگی ویژه به بازار خودرو و به‌ منظور برخورد با محتکران و متخلفان، تیم گشت مشترک تعزیرات حکومتی عصر دوشنبه از شرکت ایران خودروی مشهد بازدید کرد.

وی افزود: در گشت مشترک تعزیرات حکومتی در پارکینگ بینالود مشخص شد از ۱۰ هزار خودروی موجود چهار هزار خودرو هایما، پژو پارس و آرسیون بدون پلاک در این مجموعه وجود دارد که به ظن احتکار پرونده تخلف برای این شرکت تشکیل شد.