شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#غزه

اتصال غزه به کرانه باختری؛ کابوس جدید رژیم صهیونیستی

اتصال غزه به کرانه باختری؛ کابوس جدید رژیم صهیونیستی

ایسنا نوشت: پس از نفوذ رزمندگان مقاومت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه و واردآوردن خسارت‌های گسترده به صهیونیست‌ها، اکنون بدترین سناریو پیش‌روی تل‌آویو قرار داد.

به هم پیوستن میدان‌های نبرد علیه رژیم صهیونیستی توسط مقاومت فلسطین، اتفاق بی‌سابقه‌ای است که از یک طرف صهیونیست‌ها را وحشت‌زده می‌کند و از طرف دیگر فلسطینی‌ها را امیدوار به پیروزی نهایی.

«محمد ضیف» فرمانده کل گردان‌های شهید «عزالدین قسام» شاخه نظامی جنبش حماس، صبح روز گذشته (شنبه) و پس از موشک‌باران شدید مناطق اشغالی توسط مقاومت فلسطین، آغاز عملیات «طوفان الاقصی» را اعلام کرد و پس از آن رزمندگان فلسطینی برای نخستین بار به شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه نفوذ کردند.

با گذشت بیش از ۲۴ ساعت از عملیات مقاومت فلسطین و نفوذ به پایگاه‌های نظامی و شهرک‌های رژیم صهیونیستی، هنوز هم در برخی نقاط درگیری در جریان است. طبق گزارش‌ها، رزمندگان فلسطینی پس از ضربه‌زدن به صهیونیست‌ها در پایگاه‌های نظامی آن‌ها به غزه بازگشتند و در مواردی هم نیروها در میادین نبرد در اطراف غزه در حال جابجایی هستند.

عملیات بی‌سابقه طوفان الاقصی تاکنون ۶۰۰ کشته از صهیونیست‌ها گرفته و ۲۰۰۰ نفر هم مجروح شده‌اند. در این میان، مقاومت فلسطین شمار زیادی از صهیونیست‌ها را به اسارت گرفته است.

امروز (یکشنبه) اما نقشه‌ای میدانی در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است که از آن به عنوان «کابوس صهیونیست‌ها» نام برده می‌شود.

اتصال غزه به کرانه باختری؛ کابوس جدید رژیم صهیونیستی

نیروهای مقاومت فلسطین که طبق اعلام حماس در چندین نقطه در سرزمین‌های اشغالی از جمله شهرک‌های اوفاکیم و سدیروت در حال نبرد با نظامیان صهیونیست هستند، تنها ۱۰ کیلومتر با کرانه باختری فاصله دارند و در صورت رسیدن میادین نبرد به یکدیگر، شاید بزرگترین تحول از زمان اشغال فلسطین رقم زده شود.

کرانه باختری نیز در سال‌های اخیر شاهد مقاومت مسلحانه جوانان و رزمندگان فلسطینی در مقابل اشغالگران به خصوص در اردگاه «جِنین» بوده و مقاومت در کرانه باختری نیز جان تازه‌ای گرفته است.

رسانه‌های عبری روز گذشته ابراز امیدواری کرده بودند که رخدادها در جبهه جنوب بماند و اجازه یکپارچه‌شدن میدان‌ها داده نشود. آن‌ها گزارش کرده بودند «حجم فاجعه هنوز مشخص نیست و ما در مقابل اسرائیل متفاوتی قرار خواهیم داشت».

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس نیز درباره رویدادهای جاری در فلسطین اشغالی گفته است: «عملیات طوفان الاقصی، سرآغازی برای آزادسازی قدس و خاک و مردم ما و آزادی اسیرانمان از زندان‌های اشغالگر اسرائیلی است».

310310