شهر خبر

واشنگتن‌پست: رسانه‌های غربی برای پوشش‌ خبری جنگ اوکراین تحت فشار هستند

واشنگتن‌پست: رسانه‌های غربی برای پوشش‌ خبری جنگ اوکراین تحت فشار هستند

ایسنا نوشت: روزنامه واشنگتن پست از فشار علیه رسانه‌های غربی درخصوص پوشش جنگ اوکراین خبر داده و گفته که مقامات غربی از رسانه‌ها خواسته‌اند تا ضدحمله شکست‌خورده اوکراین را به شکلی مثبت به تصویر بکشند.

واشنگتن‌پست می‌گوید که این تلاش‌ها با هدف جلوگیری از کاهش حمایت‌ها درخصوص ارائه کمک‌های نظامی بیشتر به کی‌یف در ماه‌های آتی است.

این روزنامه آمریکایی در مقاله‌ای که روز شنبه منتشر کرد، نوشت: در میانه پیشرفت ناامید کننده کی‌یف، مقامات غربی و اوکراینی طی هفته‌های اخیر بر تغییر روایت‌ها از جنگ متمرکز شده‌اند. درحالیکه حامیان غربی علنا تصویر شجاعی از این ضدحمله به اشتراک می‌گذارند، اما همزمان با ناتوانی نیروهای کی‌یف در شکست دفاع روسیه، به طور پنهانی نگرانی خود را نسبت به یک جنگ منجمد ابراز می‌کنند.

واشنگتن‌پست خاطرنشان کرد: چندین تن از مقامات غربی اخیرا توجه عجیبی به مطبوعات و نحوه پوشش خبری پیشرفت نظامی اوکراین کرده‌اند. یک مقام بدون افشای نام خود از روزنامه‌نگاران خواسته که داستان‌های مربوط به اوکراین و ضدحمله را کمتر پوشش دهند و از تمرکز زیاد بر روی تحولات لحظه به لحظه خودداری کنند.

این روزنامه به نقل از همین مقام رسمی نوشت که او تلاش کرده انتظارات را کاهش دهد و گفته که پیروزی اوکراین لزوما به معنای «بازپس گیری هر وجب از خاک تا فلان تاریخ نیست»؛ این اظهارات با آنچه که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین باور دارد و نسبت به آن اصرار می‌ورزد، در تضاد است.

واشنگتن‌پست می‌گوید که مقامات اوکراینی دسترسی خبرنگاران را به خط مقدم به «دلایل امنیتی» محدود کرده و افسران ویژه‌ای اطمینان حاصل می‌کنند که موضوعات حساسی نظیر تلفات کی‌یف گزارش نشود.

اما با این حال برخی رسانه‌ها به پوشش خبری خود ادامه می‌دهند. ماه گذشته میلادی روزنامه نیویورک تایمز از سرعت پایین ضدحمله اوکراین خبر داد و گفت که «بازپس گیری مناطق زیادی از اوکراین بعید به نظر می‌رسد و کمک‌های غربی یا به خاطر کمبود اراده سیاسی یا عدم اشتیاق برای اهدای تسلیحات بیشتر با کاهش مواجه می‌شود».

311311