شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیت کوین

پیش‌بینی مهم برای متقاضیان رمزارز / رقیب بیت کوین در راه است؟

پیش‌بینی مهم برای متقاضیان رمزارز / رقیب بیت کوین در راه است؟

اتریوم به عنوان رقیب بیت کوین در دنیای ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. این دو ارز اهداف متفاوتی دارند. بیت کوین به عنوان ذخیره ارزش معرفی می‌شود، در حالی که اتریوم به عنوان یک پلتفرم توسعه ارزهای دیجیتال و قراردادهای هوش مصنوعی معتبر است

اتریوم به عنوان یکی از رقبای اصلی بیت‌کوین در دنیای ارزهای دیجیتال شناخته می‌شد. این دو ارز دیجیتال دارای اهداف و فرهنگ‌های متفاوتی بوده‌اند.

بیت‌کوین به عنوان اولین و بزرگترین ارز دیجیتال، بیشتر به عنوان یک "ذخیره ارزش" مورد استفاده قرار می‌گیرد و اصلی‌ترین هدف آن حفظ ارزش است. اتریوم از سوی دیگر، به عنوان یک پلتفرم توسعه ارزهای دیجیتال و اجرای قراردادهای هوش مصنوعی (از طریق توکن‌های قابل برنامه‌ریزی) شناخته می‌شود.

کریس کویپر، مدیر بخش تحقیقات شرکت فیدلیتی، معتقد است که اتریوم در مقایسه با بیت کوین، می‌تواند مزایا و جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاران نهادی داشته باشد.
کویپر در مصاحبه اخیر خود استدلال کرد که بخش امور مالی قدیمی از نظر درک کلی از رمزارزها، بیت کوین را پشت سر گذاشته و آغوش خود را به روی سایر دارایی‌های دیجیتال باز کرده است.

به گفته کویپر، یکی از عوامل کلیدی افزایش جذابیت اتریوم برای سرمایه‌گذاران نهادی، تکامل آن به عنوان یک پروتکل است.
کویپر گفت معتقد است که اتریوم خود را بیشتر از بیت کوین متمایز کرده است. تغییر به الگوریتم اثبات سهام و همه تغییراتی که در راه است… کاربردهای متفاوتی را برای آن به همراه دارد و این موضوع به جذب سرمایه‌گذاران نهادی نیز که به دنبال تنوع هستند، کمک می‌کند.

اتریوم تقریباً ۱۲ ماه پیش، ارتقای بزرگ «ادغام» خود را تکمیل کرد و مکانیسم اجماع خود را از اثبات کار به اثبات سهام تغییر داد. این به‌روزرسانی، مزایای بسیار زیادی را به همراه داشته است، از جمله کاهش مصرف انرژی اتریوم تا ۹۹ درصد، کاهش نرخ تورم اتریوم و آماده‌سازی شبکه برای افزایش مقیاس‌پذیری آن از طریق فناوری شاردینگ. در مقابل، بیت کوین به مراتب به‌روزرسانی‌های کمتری را تجربه می‌کند و هیچ نقشه راه توسعه خاصی یا تیم توسعه متمرکزی ندارد.
یکی دیگر از تحلیل‌گران بخش دارایی‌های دیجیتال فیدلیتی به نام جک نویتر نیز، اخیراً در اظهارات خود گفته بود که اتریوم ممکن است شکل نوظهوری از پول نیز باشد، به خصوص با توجه به نشانه‌های کاهش تورم آن پس از ادغام.