شهر خبر

اسرائیل غافلگیر شد /واکنش های سیاسی به طوفان الاقصی علیه تجاوز

اسرائیل غافلگیر شد /واکنش های سیاسی به طوفان الاقصی علیه تجاوز

ایسنا نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی   در جلسه علنی عصر  شنبه در حمایت از این عملیات شعار «مرگ بر اسرائیل» «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر انگلیس»، «اسرائیل نابود است و فلسطین پیروز است»، سر دادند و برخی در سخنان خود از اسرائیل به عنوان «خانه عنکبوت» یاد کردند.

صبح شنبه پانزدهم مهر ۱۴۰۲ ( ۷ اکتبر ۲۰۲۳ ) با حملات (راکتی و موشکی) غافلگیرانه مقاومت صدای آژیرهای خطر در تمام شهرک‌های صهیونیستی پیچید.

ساعاتی بعد سید یحیی رحیم صفوی مشاور مقام معظم رهبری با اعلام حمایت از این عملیات با ابراز اطمینان گفت که جبهه مقاومت نیز از این موضوع حمایت می‌کند.

محمدحسن اختری رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری هم تاکید کرد که باید از نیروهای مقاومت حمایت کنیم و به درخواست آن‌ها برای کمک پاسخ دهیم.

«طوفان‌» در برابر «تجاوز»

اولین بار جریان مقاومت در لبنان در سال ۲۰۰۰ میلادی با مقاومت خود در برابر صهیونیست‌ها آن‌ها را مجبور کرد که از مواضع خود عقب‌نشینی کنند و با این مقاومت خود نشان داد که اسطوره نمایشی شکست ناپذیری ارتش صهیونیستی یک ادعای تو خالی است و نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی در برابر ایستادگی نیروهای مقاومت شکست پذیر هستند. در جنگ ۳۳ روزه ۲۰۰۶ هم مقاومت در لبنان بار دیگر اثبات کرد که هیمنه رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت مسلحانه قابل شکست است و این تجربه‌ای برای نیروهای مقاومت در فلسطین شد و این زمینه را فراهم کرد که جریان‌های مقاومت مسلحانه ضد صهیونیستی در فلسطین جان جدیدی بگیرند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عملیات اخیر مقاومت را نقطه عطفی در روند استمرار مقاومت مسلحانه ملت فلسطین علیه صهیونیست‌ها توصیف کرده است.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت هم در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با انتخاب هشتگ «اسب بازنده» نوشت که «پاسخ مقتدرانه جوانان فلسطینی در عملیات ‎طوفان الأقصی به اقدامات جنایتکارانه رژیم کودک‌کش اثبات کرد، امروز رژیم صهیونیستی از هر زمانی شکست‌پذیرتر است و ابتکار عمل به دست جوانان فلسطینی است.»

محمدآصفری نایب‌رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در این‌باره گفت: عملیاتی که از سوی جبهه مقاومت با عنوان طوفان‌ الاقصی آغاز شده، نشانه توانمندی جبهه مقاومت و در پاسخ به جنایاتی است که رژیم صهیونیستی انجام داده است.

طوفان‌الاقصی در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی رخ داده است

هم‌چنین عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که طوفان‌الاقصی در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی رخ داده است گفت که ان شاءالله با حمایت تمام ملت‌های مسلمان به خصوص حمایت دولت ما پیروزی قطعی از آن ملت مردم فلسطین خواهد بود.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آغاز کننده این جنگ و تجاوز و هرگونه اقدامات وحشیانه از طریق اسرائیل است چون رژیم غاصب صهیونیستی بوده که به ملت و دولت و خاک مسلمانان تجاوز کرده است.

وی ادامه داد: پاسخگویی به تجاوز دشمن صهیونیستی با قدرت توسط حماس شروع شده و به صورت عملیات موشکی و نظامی و تدافعی در مقابل تعرض حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت که با حمایت تمام ملت‌های مسلمان به خصوص حمایت دولت ما پیروزی قطعی از آن ملت مظلوم فلسطین خواهد بود.

همچنین دانشجویان در برخی از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه علم و صنعت، تهران، امیرکبیر، شریف و علامه تجمع شادی برای حمایت از عملیات طوفان الاقصی برگزار کردند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسئله‌ فلسطین، به معنای واقعی کلمه، مسئله‌ی اوّل دنیای اسلام است و ملت بزرگ ایران که در طول تاریخ انقلاب خود همواره حامی مظلومان جهان و پشتیبان اول مردم مبارزه فلسطین بوده‌اند این پیروزی بزرگ را به ملت مظلوم، گروه‌ها و جوانان غیور و مبارز فلسطینی تبریک گفته و در حمایت از عملیات سلحشورانه و موفقیت آمیز مبارزان فلسطینی و به شکرانه این پیروزی بزرگ مردم مسلمان ایران اسلامی امشب در مساجد سراسر کشور برای نصرت نهایی مسلمانان مظلوم فلسطین و رهایی قدس شریف دست به دعا برداشته و نیز در میادین اصلی شهرهای کشور حمایت و سرور و شادمانی خویش را از عملیات طوفان الاقصی به نمایش می‌گذارند.

بر همین اساس شب گذشته (شنبه شب) به مناسبت پیروزی عملیات جبهه‌ مقاومت و حماس بر علیه رژیم غاصب صهیونیستی در میادین اصلی شهرهای کشور جشن برپا شد و مردم تهران نیز علاوه بر مساجد محوری در میدان فلسطین این مراسم را برگزار کردند.

2727