شهر خبر

این دو صنعت بورسی فردا پیشتاز هستند/بورس بازارن گوش به زنگ باشند

این دو صنعت بورسی فردا پیشتاز هستند/بورس بازارن گوش به زنگ باشند

باقر خادمی گفت: فردا و پس‌فردا برای بازار اهمیت بالایی دارد، کلیت سهام به سطوحی مهمی رسیده‌اند، به شخصه منتظر واکنش‌هایی در بازار هستم.

 باقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با تیتر کوتاه بیان کرد: بازار امروز مقداری تحت‌تأثیر اخبار سیاسی قرار گرفت البته که فروشنده و خریدار قوی در آن مشاهده نمی‌شد. به نظر می‌رسد بسیاری از افراد که قصد خرید داشتند صبوری می‌کنند تا نتیجه اتفاقات رخ‌داده مشخص شود. موضوع جنگ میان اسرائیل و فلسطین که چندان ارتباطی با بازار ندارد؛ اما بورس خبر محور شده است و هر اتفاقی که در منطقه رخ می‌دهد بر آن تأثیر می‌گذارد. اتفاقات امروز چندان مطلوب نبود؛ اما ارزش معاملات در بورس بسیار پایین بود و به ۳ همت رسید باید  گفت این عدد مبلغ قابل‌توجهی برای بازار نیست. این عدد نمایانگر وجودنداشتن فروشنده قوی در بازار است.

باقر+خادمی

 وی ادامه داد: فردا و پس‌فردا برای بازار اهمیت بالایی دارد، کلیت سهام به سطوحی مهمی رسیده‌اند. به شخصه منتظر واکنش‌های در بازار هستم؛ اگر فروشنده قوی دیده شود و حجم معاملات افزایش یابد، به نظر می‌رسد بورس بار دیگر وارد روند اصلاحی فرسایشی خواهد شد. البته باید منتظر معاملات فردا و پس‌فردا بود.

 این فعال بورسی در پایان گفت: در این شرایط معمولاً صنعتی که بازار نجات می‌دهد و بیشتر بازارگردان با این دو صنعت بازار را به حالت قبل بر می‌گرداند، خودرو و پالایش است. البته فلزات هم می‌تواند شرایط مشابه داشته باشد؛ اما صنعت خودرو و پالایش از اهمیت بیشتری برخوردار است. باید دو صنعت پالایش و خودرو رصد شوند که شاید صنعت خودرو منطقه حمایتی و تقاضای خوبی داشته باشد حتی احتمالاً منتظر واکنش از این صنعت هم باشیم. واکنش خوبی دیده شود شاید در مدت کم سقف‌های کوتاه‌مدت دست‌یافتنی باشد؛ بنابراین فردا و پس‌فردا روزهای مهم و تأثیرگذاری هستند.