شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#مجلس#مجلس نمایندگان

تقدیر روزنامه حکومتی از حکومت‌داری در آمریکا؛ چه بخواهیم چه نخواهیم مجلس نمایندگان آمریکا مستقل است

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: چه بخواهیم و چه نخواهیم، حتی تمام کسانی که با آمریکا مخالف هستند هم این واقعه را نشانه‌ای از استقلال مجلس نمایندگان آمریکا می‌دانند و می‌گویند آمریکا در کنار تمام ضعف‌هایش این قوت‌ها را هم دارد.

تقدیر روزنامه حکومتی از حکومت‌داری در آمریکا؛ چه بخواهیم چه نخواهیم مجلس نمایندگان آمریکا مستقل است
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۵ ۲۲:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

روزنامه جمهوری اسلامی برکناری رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توسط هم‌حزبی‌های جمهوریخواهش را ستایش کرده است.

به گزارش جمهوری اسلامی، نباید تصور کنیم آمریکا و دیگر کشورهای مستکبر، زیاده‌خواه و استعمارگر یکسره سیاهی و عیب و ایراد هستند و هیچ نقطه مثبتی در پرونده آنها وجود ندارد. این روزها برکناری رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توسط هم‌حزبی‌های جمهوریخواهش به یکی از داغ‌ترین خبرها تبدیل شده است. این اقدام که با 216 رای مثبت در برابر 210 رای منفی صورت گرفت، هرچند به یک زلزله سیاسی در آمریکا تشبیه شد ولی با قطع ‌نظر از دلایل اقدام‌ کنندگان، به عنوان یک نقطه قوت در کارنامه مجلس نمایندگان آمریکا و بطور کلی در تاریخ سیاسی این کشور به ثبت رسیده است. چه بخواهیم و چه نخواهیم، حتی تمام کسانی که با آمریکا مخالف هستند هم این واقعه را نشانه‌ای از استقلال مجلس نمایندگان آمریکا می‌دانند و می‌گویند آمریکا در کنار تمام ضعف‌هایش این قوت‌ها را هم دارد.

روزنامه جمهوری اسلامی تاکید کرده است: آنچه از کشورهای اسلامی به ویژه آنها که با نام و عنوان دینی حکمرانی می‌کنند انتظار می‌رود اینست که در برخورداری از این قبیل نقاط قوت، پیشتاز باشند. مجالس، دولت‌ها و تمام ارکان حکمرانی در نظام‌های حکومتی منتسب به اسلام باید مظهر آزاد اندیشی و استقلال باشند و بدون ذره‌ای غفلت و کوتاهی به توصیه قرآنی «فبشر عباد» که منشور آزادگی است عمل کنند. سخت و تلخ است که احساس کنیم فلان کشور غربی در عمل به این منشور قرآنی کوشاست و ما آن را به فراموشی سپرده‌ایم ولی انکار این واقعیت تلخ هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد.