شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#عملیات#حماس،#حمایت#هدایت#انجام#شده

ادعای رئیس اسرائیل:

عملیات حماس، با حمایت و هدایت ایران انجام شده

رئیس رژیم صهیونیستی که مانند سایر مسئولان این رژیم در شوک عملیات بزرگ حماس قرار دارد، مطابق معمول، انگشت اتهام را به سمت جمهوری اسلامی ایران نشانه رفت.

عملیات حماس، با حمایت و هدایت ایران انجام شده
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۵ ۲۰:۳۵:۰۰
اعتمادآنلاین |

اسحاق هرتزوگ رئیس رئیس رژیم صهیونیستی امروز شنبه مدعی شد که عملیات امروز جنبش حماس به مناطقی در جنوب فلسطین اشغالی، با حمایت و هدایت جمهوری اسلامی ایران بوده است.

به گزارش فارس، صبح امروز، بعد از انتشار خبرها درباره حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف رژیم صهیونیستی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل کتائب از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

به گفته فرمانده کل کتائب القسام، «در حمله اول عملیات طوفان الاقصی به مواضع دشمن، فرودگاه‌ها و استحاکاماتشان بیش از ۵ هزار موشک و راکت شلیک شد».

خبرگزاری آناتولی به نقل از هرتزوگ گزارش داد: امروز چهره واقعی حمایس را دیدیم؛ ارتشی که تنها هدفش، کشتار در نهایت خونسردی است. آنان حملاتی را در یک روز مقدس یهودی انجام دادند.

وی بدون هیچ اشاره‌ای به جنایات صهیونیستها علیه ملت فلسطین، مدعی شد: اسرائیل همه تدابیر لازم را اتخاذ خواهد کرد تا این خطر فوری را که شهروندان ما را تهدید می‌کند، از بین ببرد. اسرائیل بر همه چالشها فائق خواهد آمد.

بر خلاف این ادعا، سردبیر نشریه صهیونیستی «جویش کرانیکل» امروز در پستی در شبکه اجتماعی «اکس» نوشت: « اسرائیل شکست بزرگ نظامی و اطلاعاتی خورد. هرگز در عمرم شاهد چنین چیزی نبودم».

هرتزوگ همچنین از همه کشورها خواست که حماس را محکوم کنند. این در حالی است که عملیات نیروهای مقاومت فلسطین در شهرکهای اسرائیلی همچنان ادامه دارد و بر تعداد کشته‌های صهیونیست نیز افزوده می‌شود.

«آلکساندر بن زوی» سفیر رژیم صهیونیستی در روسیه نیز گفت که مقامات این رژیم معتقدند که ایران با حمایتهای مالی یکی از طرفهای مسئول  اقدامات حماس است.

وی با اشاره به عملیات امروز حماس علیه اراضی اشغالی مدعی شد: ما همیشه راه حل ارائه می‌دهیم و هیچ چیزی علیه ساکنان غزه نداریم.

وی در ادامه ادعاها و لفاظهای خود و بدون درنظرگرفتن جنایات این رژیم علیه زنان، کودکان و غیرنظامیان فلسطینی در غزه و کرانه باختری افزود: سازمان‌های تروریستی به سادگی آنها را گروگان می‌گیرند و از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند. نیروهای دیگری نیز در کار هستند. به عنوان مثال، ایران این سازمان‌های به گفته او تروریستی را تامین مالی می‌کند.