شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#قیمت#بورس کالا#رکود#شدید#بورس#کالا#ترس#قیمت#بالا؟

رکود پر رنگ در بورس کالا

فردای اقتصاد: این کارشناس بازار سرمایه معتقد است، در تمام بخش‌های معاملاتی بورس کالا رکود به صورت پررنگ قابل مشاهده است. در بازار نه تقاضای سرمایه‌ای و تقاضای تولیدی وجود دارد.

مهدیه علیجانی در برنامه امروز بورسان عنوان کرد: در معاملات فولادی‌ها هیجان خرید معاملات شمش با محدودیت سامانه بهین یاب فروکش کرده است. از دلایل اصلی این مهم می‌توان به خروج تقاضای سرمایه‌ای و کاهش قیمت‌های پایه اشاره کرد.

وی ادامه داد: تولید مقاطع فولادی و میلگرد به دلیل خروج تقاضای سرمایه‌ای و کاهش این معیار دارای توجیه اقتصادی نیست. همچنان نرخ میلگرد نسبت به بهای تمام شده آن کمتر است.

علیجانی تصریح کرد: در هفته گذشته ۲۲۳ هزار تن عرضه انواع میلگرد و مقاطع صورت گرفت که حدودا ۳۵ هزار تن تقاضا در این بخش به ثبت رسیده است. در نهایت نیز ۲۳ هزار تن معادل ۱۰ درصد عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفتند.

این تحلیگر بازار سرمایه با اشاره به معاملات شمش خاطرنشان کرد: در معاملات شمش ۲۷۱ هزار تن عرضه وجود داشت که با تقاضای ۲۱۵ هزار تنی همراه بود. در نهایت ۱۲۲ هزار تن معادل ۴۵ درصد عرضه‌ها معامله شد.

این شرایط به عنوان یک تهدید و فرصت برای شرکت‌ها در نظر گرفته می‌شود. از یک سو قیمت محصولات در بورس کالا کاهش پیدا می‌کند و در مقابل شرکت‌ها مجوز صادرات را دریافت می‌کنند.

در برنامه امروز بورسان، فردین آقابزرگی مدیر عامل سبدگردان نیکان به ارزیابی وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات در بازار سهام پرداخت. در ادامه مهدیه علیجانی کارشناس بازار سرمایه وضعیت معاملات در بورس کالا را بررسی کرد.