شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#دولت#مهاجران

تصمیم‌گیری برای اتباع افغانستانی در یک سازمان ملی + فیلم

تابناک: علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت سیزدهم، در پاسخ به سوال تابناک مبنی بر اینکه دولت چه تدبیری برای افزایش ورود مهاجران افغانستانی به ایران اندیشیده، پاسخ داد: ورود اتباع خارجی در همه کشورها از جمله کشور ما به دو روش است که شامل قانونی و غیرقانونی می‌شود.

او درباره نحوه برخورد با ورود مهاجران غیرقانونی گفت: آن دسته از مهاجرانی‌ که غیرقانونی وارد کشوری می‌شوند قاعدتا مورد پذیرش نیستند. در ایران نیز چنین روندی وجود دارد و ورود غیرقانونی مهاجران پذیرفته نیست؛ بنابراین، باید در وهله نخست از ورود غیرقانونی این افراد جلوگیری شود و در صورت ورود، شناسی و به وطن خود بازگردانده شوند.

 جهرمی درباره سازوکار ورود اتباع به صورت قانونی به ایران نیز توضیح داد: سعی بر این است که این افراد ساماندهی شوند. یک دفتر در وزارت کشور برای تحقق این امر در نظر گرفته شده؛ اما یکی از موانع آغاز این فعالیت، مجلس است، چون پس از گذشت دو سال هنوز مجوز نداده است.

 وی در پایان گفت: دولت منتظر مجوز مجلس برای تشکیل سازمان ملی مهاجرین است تا به این ترتیب سطح هماهنگی‌ها نیز در این زمینه تقویت شود؛ اما به صورت کلی مردم نباید نسبت به این موضوع درگیر فضاسازی رسانه‌ای شوند. این روزها تصاویری از اتباع افغانستانی منتشر می‌شود که صحت ندارد و مربوط به گذشته است.