شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#اقلیم کردستان#سیستان#نظامی ایران

هشدار مقام بلندپایه نظامی ایران درباره تحرکات تروریست ها در مرز سیستان و اقلیم کردستان /ادامه جنگ در قفقاز هیچ توجیهی ندارد

هشدار مقام بلندپایه نظامی ایران درباره تحرکات تروریست ها در مرز سیستان و اقلیم کردستان /ادامه جنگ در قفقاز هیچ توجیهی ندارد

مهر نوشت: سردار باقری گفت: مسئله مرزهای کشور ایران و همسایگان و ناامنی‌هایی که در مرزها داریم از موضوعات قابل تحقیق و فوق العاده با اهمیت است.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز در آیین شروع سال تحصیلی جدید دانشگاه عالی دفاع ملی که در محل این دانشگاه که با حضور وزیر کشور و رییس ستاد حشدالعبی عراق، جمعی از فرماندهان عالی نیروهای مسلح و دانشجویان ایرانی و خارجی برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت و آغاز سال تحصیلی جدید اظهارداشت: امیرالمومنین علی علیه السلام در نهج البلاغه می‌فرمایند که علم مایه قدرت است، بر این اساس دانشگاه عالی دفاع ملی جایگاه ویژه‌ای نه تنها برای نیروهای مسلح، بلکه برای کشور دارد. مدیریت راهبردی بر سازمان و داشتن درک مناسب از امنیت ملی، کار ویژه دانشگاه عالی دفاع ملی است.

اهم اظهارات سرلشکر باقری را بخوانید؛

*کشورهای منطقه جنوب غرب آسیا، بخصوص کشور جمهوری اسلامی ایران، منطقه‌ای بی‌نظیر و استثنایی بدلیل دارا بودن موقعیت جغرافیای راهبردی و سیاسی، شاهراه ارتباطی جهان، در اختیار داشتن تنگه‌های راهبردی، منابع غنی کانی و انرژی‌های فسیلی، ادیان بزرگ آسمانی، وجود قبله مسلمین و مراقد مطهر ائمه اطهار علیهم السلام و عوامل گوناگون دیگر، اهمیتی فوق العاده بالا دارد؛ به همین علت قدرت‌های استعماری بدلیل منابع سرشار، همواره در صدد استثمار و تضعیف قدرت‌های منطقه هستند.

اولین واکنش ایران به عملیات «طوفان الاقصی»/ مشاور رهبر انقلاب: تا آزادی فلسطین و قدس در کنار مجاهدان فلسطینی خواهیم ماند

*شاهد هستیم که دشمنان همواره تلاش می‌کنند میان کشورهای منطقه، اقوام، طوایف و ادیان گوناگون اختلاف ایجاد می‌کنند و با تضعیف حاکمیت قانونی کشورها، دائماً منطقه را درگیر نگاه می‌دارند تا این درگیری‌ها توجیه و محملی برای ادامه حضور متجاوزانه آنها باشد؛ ایجاد داعش که به اعتراف سران کشور ظالم آمریکا توسط خود آنها ایجاد شد نمونه بارزی از این نوع است.

*درک ریشه‌های انواع و اقسام موضوعات راهبردی موجود در کشور و منطقه از رسالت‌ها و مسئولیت‌های دانشگاه دفاع ملی است؛ ما بایستی بتوانیم آینده محتمل را به خوبی درک بکنیم تا مانع غافلگیر شدن نیروهای مسلح و دولت‌هایمان در برابر حوادث احتمالی آینده بشویم.

واکنش سرلشکر باقری به حمله تروریستی سوریه/ اعلام آمادگی ایران برای تداوم همکاری علیه تروریسم

*محصول دانشگاه عالی دفاع ملی چه در مطالعات گروهی و چه در پژوهش‌هایی که در پژوهشگاه انجام می‌شود نبایستی تنها زینت کتابخانه‌ها و قفسه‌های مدیران، فرماندهان، وزرا و مسئولان کشور و نیروهای مسلح باشد.

*در منطقه ما اتفاقات گوناگونی در جریان است که فوق العاده نیازمند فکر، اندیشه و تدبیر است؛ مسایل اخیر منطقه قفقاز یکی از آن هاست؛ کشوری تجاوزگر و اشغالگر بوده و کشوری به دنبال بازپس گیری سرزمین از دست رفته و احیا و تکمیل تمامیت ارضی خود بوده است.

* این دو کشور مرزهای مشخصی در هنگام فروپاشی شوروی داشتند و همان مرزها مبنای توافق و صلح این کشورها بایستی باشد؛ این از موضوعاتی است که در کشور و در منطقه با آن مواجه هستیم؛ لذا عزیزان ما می‌توانند در مورد آن تحقیق و پژوهش و رساله تحصیلی ارائه کنند.

*من با هر کدام از مسئولان نیروهای مسلح کشورهای منطقه که گفتگو داشتم همه معتقدند که برای حفظ امنیت منطقه نیازی به حضور هیچ نظامی بیگانه‌ای نداریم، کشورهای منطقه هم تجهیزات و هم ارتش‌های توانمند و هم دوستی را دارا هستند؛ ما همچنان که سیاست دولت جمهوری اسلامی است، در نیروهای مسلح نیز به دنبال پیشبرد سیاست همسایگی تبدیل مرزها از وضعیت نظامی و امنیتی به مرزهای اقتصادی و تبادلات گوناگون بین ملت‌ها هستیم و در این جهت پیشرفت‌های مناسبی انجام شده است.

*مسئله مرزهای کشور ایران و همسایگان و ناامنی‌هایی که در مرزها داریم از موضوعات قابل تحقیق و فوق العاده با اهمیت است.

27218