شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##اخراج#کارمندان#بانک‌های#بزرگ#حراج#خودروهای#تسلا

از اخراج کارمندان بانک‌های بزرگ تا حراج خودروهای تسلا

از اخراج کارمندان بانک‌های بزرگ تا حراج خودروهای تسلا

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) در تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۲۳ ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

تورم کلمبیا به پایین‌ترین سطح خود در بیش از یک سال گذشته رسید. این موضوع، انتظارات را تقویت کرد که بانک مرکزی از همتایان منطقه‌ای پیروی کند و امسال کاهش نرخ بهره را آغاز کند. آژانس آمار کلمبیا روز جمعه اعلام کرد که نرخ تورم سالانه در ماه سپتامبر به ۱۰.۹۹ درصد کاهش یافته است که مطابق با پیش‌بینی میانگین ۱۱ درصدی تحلیلگران بلومبرگ است.

 

یک هکر ناشناس ادعا می‌کند که میلیون‌ها پروفایل ژنتیکی را که از حساب‌های مشتریان ربوده شده ۲۳andMe ( یک شرکت خصوصی بیوتکنولوژی در کالیفرنیا) ساخته شده اند، می‌فروشد. فروشنده پیشنهاد کرد که نمایه‌ها شامل آدرس‌های ایمیل، عکس‌ها، جنسیت، تاریخ تولد و اصل و نسب DNA می‌تواند برای هدف قرار دادن کاربران بر اساس قومیت آنها مورد استفاده قرار گیرد.

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

اتحادیه کارگران کانادایی Unifor روز جمعه اعلام کرد: جنرال موتورز در برابر تعدادی از عناصر مهم توافقنامه الگوی خود با فورد موتور مقاومت می‌کند. اوایل ماه گذشته، یونیفور یک قرارداد سه ساله جدید با فورد را تصویب کرد که بر اساس آن افزایش دستمزد تا ۲۵ درصد برای بیش از ۵۶۰۰ کارگر در تأسیسات کانادایی خود پیشنهاد می‌کرد. این اتحادیه گفت: موضوعات عمده مورد اختلاف شامل طبقه بندی کارگران موقت تمام وقت جنرال موتورز، کمک هزینه سلامت همگانی برای بازنشستگان و تعهدات سرمایه‌گذاری محصول آینده است.

 

مدیران عامل بانک‌های بزرگ سیتی گروپ (C)، گلدمن ساکس (GS) و ولز فارگو (WFC)، با توجه به انتظارات درآمدی سه ماهه سوم خود و همچنین تغییر در اندازه کارکنان و ساختار تجاری، به شدت تحت فشار هستند. دیوید هولریث از یاهو فاینانس(Yahoo Finance) از برنامه‌های جین فریزر، مدیرعامل سیتی‌گروپ برای اجرای اخراج‌ها و چالش‌هایی که بخش بانکی را تحت فشار قرار می‌دهد، گزارش می‌دهد.

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

گردشگری در چین طی یک تعطیلات ملی هشت روزه اخیر به سطح قبل از همه گیری کرونا بازگشت و به رشد موقت اقتصاد این کشور کمک کرد. دولت اعلام کرد که درآمدهای گردشگری در طول دوره تعطیلات ترکیبی اواسط پاییز و روز ملی که روز جمعه به پایان رسید، به حدود ۷۵۳ میلیارد یوان (۱۰۳ میلیارد دلار) رسید که نسبت به سال ۲۰۱۹، ۱.۵ درصد و نسبت به سال گذشته ۱۳۰ درصد افزایش یافته است.

 

خودروساز الکتریکی امریکایی تسلا در روز جمعه قیمت دو مدل خود را در بازار ایالات متحده به دلیل تحویل کمتر از حد انتظار خودروها،کاهش داد. مدل ۳ Rear-Wheel Driveاین شرکت از ۳۸۹۹۰ دلار شروع می‌شود که قبلا بیش از ۴۰۲۴۰ دلار بود. در حالی که مدل Y All-Wheel Drive از ۴۸۴۹۰ دلار شروع می‌شود که از بیش از ۵۰۰۰۰ دلار کاهش یافته است.