شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#ایالات متحده#اوکراین

۴۲ شرکت چینی به لیست سیاه آمریکا اضافه شدند

۴۲ شرکت چینی به لیست سیاه آمریکا اضافه شدند

ایرنا نوشت: وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا ۴۲ شرکت چینی را به دلیل حمایت نظامی از روسیه در جنگ با اوکراین به فهرست تجاری افزود.

وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه به وقت محلی برابر با ۶ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۴ مهرماه جاری اعلام کرد که ۴۲ شرکت چینی را به دلیل حمایت از پایگاه نظامی و صنعتی دفاعی روسیه در فهرست کنترل صادرات قرار داده است.

وزارت بازرگانی آمریکا افزود: شرکت هایی که در این فهرست قرار گرفته‌اند، مدارهای برقی با منشاء آمریکا را به شرکت‌های روسی مرتبط با بخش دفاعی روسیه عرضه می کردند.

آمریکا افزود که هفت نهاد دیگر را نیز از فنلاند، آلمان، هند، ترکیه، امارات و انگلیس به دلیل حمایت از صنایع نظامی روسیه به فهرست سیاه اضافه خواهد کرد.

  ۱۹ ماه پس از جنگ اوکراین، آمریکا و متحدانش همزمان با ارسال انواع کمک ها و حمایت های نظامی و امنیتی، تحریم های بسیاری را بر روسیه به دلیل این جنگ اعمال کرده اند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارش ماه ژوئیه (تیر) خود تصدیق کرده بود که با وجود تحریم های گسترده، اقتصاد روسیه در دوران جنگ از طریق هزینه های دفاعی و دولتی تقویت می شود.

با این حال صندوق بین المللی پول در پیش بینی ماه ژوئیه خود اعلام کرد که اقتصاد روسیه امسال ۱.۵ درصد رشد می کند. پیشتر در ماه آوریل (فروردین) این صندوق رشد اقتصادی روسیه را ۰.۷ درصد پیش بینی کرده بود.

شبکه آمریکایی «پی‌بی‌اس»  در ماه جاری در گزارشی با بررسی میزان کمک‌های ایالات متحده به اوکراین نوشت: از زمان حمله روسیه به این کشور در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) کی‌یف با اختلاف زیاد به بزرگترین دریافت‌کننده کمک‌های آمریکا تبدیل شده است.

بر اساس آمار موسسه اقتصاد جهانی کیل که یک موسسه تحقیقاتی آلمانی است، دولت بایدن و کنگره ایالات متحده از زمان آغاز جنگ اوکراین در مجموع ۷۶.۸ میلیارد دلار به اوکراین کمک ارسال کرده‌اند که ۴۶.۶ میلیارد دلار آن کمک‌های نظامی است.

دولت بایدن همچنین فهرست بلندبالایی از قابلیت‌های دفاعی از جمله تانک‌های آبرامز، موشک‌های ضد هوایی، کشتی‌های دفاع ساحلی و سامانه‌های دیدبانی و راداری پیشرفته را به اوکراین ارائه کرده یا با ارسال آنها موافقت کرده است.

311311