شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#سوریه#تهران

افشاگری امام جمعه تهران از نقش آمریکا در حمله تروریستی سوریه

افشاگری امام جمعه تهران از نقش آمریکا در حمله تروریستی سوریه

فارس نوشت: امام جمعه موقت تهران گفت: اگر حمایت آمریکا نبود کدام قدرتی جسارت داشت که آسمان سوریه را مورد تهدید قرار بدهد.

نمازجمعه این هفته تهران، ۱۴ مهر ماه در دانشگاه تهران و به امامت حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی برگزار شد.

ابوترابی‌ در خطبه‌های اول این هفته نماز جمعه در دانشگاه تهران با اشاره به فرمان امیرالمومنین به مالک اشتر به عنوان یک شخصیت تراز و یک مدیر لایق و توانمند، خاطرنشان کرد: امام علی (ع) به مالک فرمودند؛ مالک قلب خود را از محبت به انسان‌ها قرار بده.

وی خطاب به مدیران، مسئولان، خادمین، نیروهای نظامی و انتظامی، فرماندهان، درجه‌داران، افسران، سربازان و کارکنان متعهد فراجا گفت: این فرمان علی (ع) به مالک اشتر است، اگر کسی وارد یک پاسگاه می‌شود از رفتار و سخن و برخورد فرماندهی و کارگزاران، وی احساس کند که به او عشق می‌ورزند و او را دوست دارند و این دوستی و محبت آنان را در این جایگاه و مسئولیت قرار داده است.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: وقتی فردی با مسئولی روبرو می‌شود و یا وارد اداره ای می‌شود برخورد کارگزاران باید با محبت باشد نه خدایی ناکرده سجایای اخلاقی ناشایست و فرد در رفتار او (مدیر) رحمت و محبت و لطف را ببیند.

حجت‌الاسلام ابوترابی تصریح کرد: آن فرد قانون‌شکن و متخلف هم باید بداند که مسئولان و نیروهای فراجا با او هرگز دشمنی ندارند و او را هم دوست می‌دارند و دغدغه هدایت و سعادت او را دارند اما مسئولیت حفاظت از حقوق شهروندان و مسئولیت مهم پاسداری از امنیت اجازه نمی دهد که در برابر متخلف بی‌اعتناد عبور کنند و به مسئولیت قانونی خود عمل نکنند.

وی در ادامه با اشاره به دغدغه قرآن و نهج البلاغه درباره شیوه حکمرانی خاطرنشان کرد: دغدغه قرآن و نهج البلاغه این است که باید قدرت با علم و اخلاق گره بخورد و ولایت فقیه یعنی پیوند قدرت و فقاهت و عدالت و این پیوند باید در همه بدنه مدیریت و در همه سطوح متناسب با وظایف دیده بشود.

وی افزود: اگر قدرت با علم و ادب و انسانیت گره نخورد صاحبان قدرت در اروپا جنگ جهانی اول و دوم را بر کل بشریت تحمیل می‌کنند و صدها هزار نفر را قتل عام می نمایند.

حجت‌الاسلام ابوترابی یادآور شد: این حوادث اخیر سوریه، این ویرانه‌ای که به دست مزدوران استکبار جهانی پدید آمد دستاورد پیوند قدرت و جهالت است قدرت و شیطنت است قدرت و دوری از فضائل اخلاقی است.

وی افزود: اگر حمایت آمریکا نبود کدام قدرتی جسارت داشت که آسمان سوریه را مورد تهدید قرار بدهد.این آمریکاست که با صهیونیست‌ها اجازه می‌دهد که هر لحظه اراده کردند این کشور مسلمان و مبارز را مورد تهاجم قرار بدهند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حادثه تروریستی روز اخیر در سوریه گفت: ده‌ها دانش آموخته شایسته‌ای که اراده خلق امنیت داشتند در حمص به شهادت رسیدند و این اتفاق فاجعه ای جانسوز برای امت اسلامی است.

حجت‌الاسلام ابوترابی ضمن تسلیت به دولت سوریه و ارتش قهرمان سوریه ابراز امیدواری کرد که نهادهای بین المللی خاموش در برابر این جنایتی که در سوریه اتفاق افتاد بیدار شوند و اجازه ندهند آمریکا یک سرزمین را اشغال کند.

ادامه دارد...

۲۱۹۲۱۸