شهر خبر

بی اطلاعی هاشمی شاهرودی از فساد در دادگستری /پیشنهاد عجیب برای آزاد شدن مصرف تریاک /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی

بی اطلاعی هاشمی شاهرودی از فساد در دادگستری /پیشنهاد عجیب برای آزاد شدن مصرف تریاک /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی

هاشمی‌رفسنجانی روز سیزدهم مهر روایت سخنرانیش در اجلاس ائمه جمعه و استقبال روحانیون از این حضور و سخنرانی را نوشته‌است. همچنین روایت‌هایی از حزب کارگزاران و دیدار با علیزاده طباطبایی مطرح شده‌است.

به گزارش خبرگزاری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی، متن خاطرات مرحوم آیت الله هاشمی در سیزدهم مهر ماه سال ۱۳۷۹ را بخوانید؛

دیشب و امروز، باران خوبی در تهران و بعضی از نقاط دیگر باریده است. در بعضی از ارتفاعات هم برف‌ آمده. برای سخنرانی در اجلاس ائمه‌ جمعه به حسینیه‌ الزهرا (س) در مجموعه امام خمینی رفتم. به خاطر ترافیک، با یک ربع تأخیر رسیدم. ائمه‌ جمعه استقبال گرمی‌ کردند، با شعارهای زیاد که معمولاً در این‌گونه اجتماعات علما کم‌سابقه است، ولی به خاطر شرایط فعلی ابراز احساسات‌ کردند.

پیام آمریکا به ایران و درخواست برای مذاکره مستقیم /چه کسی پیشنهاد داد خاتمی دوباره کاندیدا نشود؟

در خیرمقدم آقایان [سیدرضا] تقوی [رئیس شورای‌سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه] و [محمدرضا] صالحیان هم تجلیل از سوابق و خدمات شد؛ من‌جمله نقل تعبیرهای امام و رهبری و خطبه‌های‌ جمعه، به‌خصوص تفسیر راهنما و فرهنگ قرآن که آن را به تحولی در تفسیر قرآن و قرآن‌شناسی معرفی‌کردند و خواستار هدیه آن به ائمه‌ جمعه شدند؛ پذیرفتم، گفتم از قم بیاورند. من هم سخنرانی مفصلی در اهمیت تریبون جمعه به عنوان طبیعی‌ترین مرکز اعلان نظر حکومت اسلامی و ضرورت جدی‌گرفتن مسائل سیاسی و اقتصادی و امنیتی فعلی و توجه به نظرات اجلاس و سیاست استکبار در خصوص غیرکارآمد معرفی‌کردن اسلام برای اداره جامعه و جلوگیری از استقلال واقعی ایران ایراد کردم. [آقای احمد محسنی‌گرکانی‌] امام‌جمعه اراک، خواستار سفرم به اراک شد.

پیش‌ازظهر اخوی محمد [رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی] آمد و گفت، آقایان [محسن] نوربخش و [محمدعلی] نجفی و [هدایت‌الله] آقایی و [رضا] ملک‌زاده، از حزب‌ کارگزاران استعفا داده‌اند. عصر آقای [سیدمحمود] علیزاده‌طباطبایی [وکیل دادگستری و عضو شورای شهر تهران] آمد. از رواج فساد در دادگستری و بی‌اطلاعی آقای [هاشمی] شاهرودی [رئیس قوه قضائیه]، از اوضاع کشور و مدیریت‌ گفت و پیشنهاد کرد که مصرف تریاک به تدریج آزاد شود، چون مبارزه تاکنون نتیجه مهمی نداشته و تلاش‌ها روی مبارزه با هرویین متمرکز شود که کم‌کم رشد می‌کند و با طالبان، برای جلوگیری از کشت خشخاش، رابطه برقرار شود.

در جراید، بحث در مورد رأی عدم اعتماد مجلس به [آقای نصرالله جهانگرد] وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهور و اختلاف در جبهه دوم خرداد، وسیع و مایه سرشکستگی دولت و مجلس شده.

انتفاضه در فلسطین ادامه دارد و کم‌کم اعتراض‌های جهان اسلام اوج می‌گیرد؛ به خصوص در ایران و لبنان و سوریه.

۲۷۲۲۰