شهر خبر

آرامش به بازار شکر برگشت

آرامش به بازار شکر برگشت

مسعود امراللهی، با اعلام وضعیت جدید بازار شکر، به آغاز تولید داخلی و انتقال چغندرهای قندها به کارخانه‌های شکر اشاره کرد. او همچنین اعلام کرد که فرآیند بازاریابی محصولات شکر آغاز شده است. تدابیر تخصیص سهمیه شکر به استان‌ها، اصناف، و فروشگاه‌ها نیز از جمله اقدامات انجام شده است.

مسعود امراللهی در خصوص وضعیت جدید بازار شکر اعلام کرد: تولید داخلی آغاز شده و چغندرهای قندها به کارخانه‌های شکر منتقل شده‌اند. همچنین، فرآیند بازاریابی محصولات آغاز شده است.

او توضیح داد: شرکت بازرگانی دولتی به استان‌ها، اصناف، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شرکت‌های پخش سهمیه تخصیص داده و شکر با قیمت مصوب و تنظیم‌بازاری به ازای هر کیلو بسته بندی به ارزش ۳۴ هزار تومان عرضه می‌شود.

مدیرکل نظارت و بازرسی کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی افزود: شکر فله نیز با قیمت ۲۸ هزار تومان در مراکز عمده فروشی و فروشگاه‌های خرده‌فروشی به کمیت کافی موجود و مشکلی در تأمین آن وجود ندارد. همچنین، برای اصناف تخصیص ویژه‌ای انجام شده تا بتوانند از جهاد کشاورزی استان‌ها شکر مورد نیاز خود را تقاضا کنند.

وی افزود: ما ۱۱۰ هزار تن شکر را به استان‌ها تخصیص داده‌ایم، که بخشی از آن مربوط به اصناف است. در صورتی که اتحادیه یا صنف هنوز شکر مورد نیاز خود را دریافت نکرده باشند، می‌توانند با معرفی اتحادیه یا اتاق اصناف و مراجعه به جهاد استان یا شهرستان، شکر مورد نیاز خود را تحویل بگیرند.

این مقام مسئول اظهار کرد: همچنان کمبودی در تأمین شکر وجود ندارد و بازار در وضعیت پایداری قرار دارد.