شهر خبر

ترامپ: منتظر عذرخواهی بایدن می‌مانم

ترامپ: منتظر عذرخواهی بایدن می‌مانم

ایسنا نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در پی اقدام اخیر «جو بایدن» ساکن کنونی کاخ سفید مبنی بر صدور مجوز ساخت دیوار با مکزیک گفت منتظر عذرخواهی او است.

ترامپ روز پنج‌شنبه در شبکه اجتماعی خود با نام تروت سوشال نوشت: آیا بایدن از من و آمریکا بابت تاخیرش در اتخاذ این تصمیم و اجازه دادن به ۱۵ میلیون مهاجر غیرقانونی برای ورود به کشور از مکان‌های نامعلوم عذرخواهی می‌کند؟ من منتظر عذرخواهی او خواهم ماند.

وزارت امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا پیش‌تر اعلام کرده بود که در شهرستان «استار» در تگزاس به دلیل ورود زیاد مهاجران غیرقانونی به کشور دیواری بنا خواهد شد. این وزارت‌خانه این تصمیم را با چشم‌پوشی از ۲۶ قانون اتحاذ کرده است.

این اولین مورد استفاده از قدرت اجرایی توسط دولت بایدن است. ترامپ بیشتر از قدرت اجرایی خود برای تامین بودجه پروژه‌های مرتبط با مرز جنوبی آمریکا استفاده می‌کرد.

ترامپ در ادامه عنوان کرد: اینکه می‌بینیم جو بایدن شیاد تمام قوانین محیطی را نقض می‌کند تا ثابت کند که حق با من بوده که دیوار مرزی زیبا و جدیدی را به اندازه ۵۶۰ مایل (که به طور اشتباه ۴۵۰ مایل عنوان می‌شود) ساختم، بسیار جالب است. من بارها گفته‌ام که طی هزاران سال گذشته فقط دو چیز همیشه پاسخگو بوده‌اند. یکی چرخ و دیگری دیوار!

ترامپ در زمان ریاست‌جمهوری خود میلیاردها دلار از بودجه دفاعی و نظامی را ساخت دیوار - که تمرکز اصلی کمپین ریاست‌جمهوری او در سال ۲۰۱۶ بود - تخصیص داد. وی پس از آنکه کنگره حاضر به تامین مالی کامل این پروژه نشد، مجبور شد تا از قدرت شرایط اضطراری استفاده کند.

بایدن در اوایل دوران ریاست‌جمهوری خود در ۲۰۲۱ شرایط اضطراری اعلام شده توسط ترامپ در مرز جنوبی را لغو کرد و سپس از پروژه‌ها برای ساخت دیوار در آن منطقه کاست. بودجه این کار بار دیگر برای اهداف اصلی خود و همچنین جبران آسیب‌های محیطی ناشی از ساخت این دیوار مورد استفاده قرار گرفت.

دولت بایدن تاکنون رویکردی محتاط در رابطه با مهاجرت و امنیت مرزی داشته و این کار باعث افزایش انتقادات به وی از سوی هر دو جناح شده است.

310310