شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واحدهای تولیدی#وزارت

چرا واحدهای تولیدی با کمبود نیروی کار مواجه شدند؟

ایرنا: محمدمهدی برادران روز پنجشنبه در همایش روز ملی صنعت و معدن در ادامه با انتقاد از تصمیمات بورس کالا در روند تولید و اشتغال صنعتی و معدنی، یادآور شد: برخی اقدامات بورس کالا که باهدف قیمت‌سازی انجام می‌شود، باید مورد بررسی و کنترل قرار بگیرد.

وی با اشاره به مشکل کمبود برق و گاز در برخی واحدهای صنعتی، تصریح کرد: مشکل کنونی برق و گاز صنعتی به برخی کم‌کاری‌ها درگذشته برمی‌گردد که دولت سیزدهم در راستای رفع این مشکلات گام‌های اساسی برداشته‌است.

وی با اشاره به روحیه جهادی دولتمردان، یادآور شد: پس از سال‌ها با تلاش دولت سیزدهم شاخص رشد صنعتی کشور مثبت شده‌است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مشکلات بانکی، مالیاتی، مسدودسازی سپرده‌های بانکی و سایر چالش‌هایی که امروز تولیدکنندگان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند از گذشته به ارث رسیده است و باید از ظرفیت‌های موجود برای مدیریت آنها استفاده شود.

وی با اشاره به نرخ بیکاری تک‌رقمی قم، تصریح کرد: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم همچنین نرخ سرمایه‌گذاری در این استان نیز افزایش‌یافته‌است.

برادران با اشاره به جایگاه صنعت کفش قم، بیان کرد: این در قم دارای اصالت و هویت است و در سطح جهانی قابل‌رقابت با کالاهای چینی است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، عنوان کرد: در استان قم حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی فعال است و تعداد واحدهای معدنی فعال استان نیز باید حداقل به ۲۰۰ معدن برسد.

همایش روز ملی صنعت و معدن با حضور معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار و طی آن تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی قم به بیان نکته نظرات خود پرداختند.