شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استانی

شعب استانی بانک‌های متخلف لغو مجوز می‌شوند

شعب استانی بانک‌های متخلف لغو مجوز می‌شوند

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر ضرورت تسهیلات دهی بانک‌های غیر دولتی به فعالان اقتصادی استان محل استقرار خود، اعلام کرد: به بانک مرکزی پیشنهاد کرده ایم، شعب استانی بانک‌های متخلف را لغو مجوز کند.

دکتر سید احسان خاندوزی که برای سفری یک روزه به شهرستان گنبد سفر کرده است، طی سخنانی در هفتاد و دومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، ضمن ابلاغ سلام گرم رئیس‌جمهوری به مردم خونگرم شهرستان گنبد اظهارکرد: امیدوارم تداوم تلاش‌های صورت گرفته در دو سال گذشته، کمک کند تا بتوانیم بخشی از توسعه نیافتگی استان گلستان و به‌ویژه شرق آن را جبران کنیم و مسیر رشد اقتصادی آن را با سرعت بیشتری ادامه دهیم.

خاندوزی گفت: وزرای دولت که در طول دولت سیزدهم به منطقه شرق استان گلستان سفر کرده اند، جملگی، آن را یکی از نقاط ارزشمند و دارای ظرفیت بسیار بالای توسعه‌ای و قابل افتخار توصیف کرده‌اند.

وزیر اقتصاد بیان کرد: تعامل خوب مردم شیعه و اهل سنت در این منطقه بعنوان نقطه درخشان در تاریخ ان ثبت است و امیدواریم اگر گلایه اای توسعه‌ای در برخی موارد مطرح است با تلاش و همکاری دولت و مقامات محلی بتوانیم مرتفع کنیم.

وی تصریح کرد: مجموعه تلاش‌های استاندار، مجمع نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان استانی، نوید و چشم‌انداز آینده درخشانی را برای منطقه می‌دهد.

خاندوزی با بیان اینکه رشد هشت درصدی بخش صنعت در استان گلستان در سال گذشته با توجه به اینکه این استان، ماهیتاً صنعتی نیست را بسیار درخشان و قابل توجه توصیف کرد و گفت: مجموعه صادرات شما با نرخ ۱۴۱ میلیون دلار در شش ماهه امسال نیز بالتر از میانگین کشوری است.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: خوشبختانه ما درحال‌حاضر از دغدغه خشک شدن خلیج گرگان در ابتدای شروع بکار دولت سیزدهم به خوبی گذر گرده‌ایم و داریم به اجرای طرح‌های توسعه‌ای فکر می‌کنیم.

وزیر اقتصاد در ادامه با اشاره به تقاضای فعالان اقتصادی گلستان برای افزایش شعب ارزی بانک‌های دولتی در استان گفت: گر چه دو بانک ملی و سپه، هم اکنون نیز امکان عملیات ارزی را در استان دارند اما حتما پیگیری کرده و به بانک صنعت و معدن دستور خواهم داد نسبت به ایجاد شرایط برای انجام عملیات ارزی در گلستان اقدام کند. وی با اشاره به نیاز فعالان اقتصادی برای تداوم عملیات تکمیل پروژه سیکل ترکیبی نیروگاه علی آباد گلستان، گفت: مدیرعامل بانک صادرات مکلف است تأمین مالی این پروژه را تعهد کند ضمن اینکه به بانک ملی هم دستور خواهم داد در این خصوص قبول مسئولیت کند.

وزیر اقتصاد در پاسخ به یکی دیگر از دغدغه‌های فعالان اقتصادی استان گلستان در خصوص محصور شدن فاز یک منطقه آزاد اینچه برون نیز گفت: از بانک ملت خواهم خواست به این امر کمک و در ازای آن، در عواید، مشارکت کند و این بانک هر چه سریع تر باید تأمین مالی را شروع کند.

خاندوزی در خصوص مشکلات تکمیل پروژه کریدور شرق خزر نیز اظهارکرد: از ابتدای شروع بکار دولت سیزدهم قرار ما این بود که بر تکمیل این پروژه تمرکز کنیم ولی متأسفانه به دلایل متعدد از جمله عدم تکمیل پروژه‌های ریلی، این موضوع ناکام ماند.

وی افزود: با اقدامات انجام شده در ماه‌های اخیر، امیدوارم بتوانیم اساساً یک مسیر و کریدور ترانزیتی جدید، جدای از مسیر مسافری ایجاد کنیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به بحران آب منطقه نیز گفت: برای حل این چالش آمادگی کامل خودمان را اعلام می‌کنیم و به‌ویژه برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای راه‌اندازی پروژه آب شیرین کن آماده‌ایم. خاندوزی در بخش دیگری از سخنان خود عدم توازن منطقه‌ای و بی‌عدالتی در دسترسی به منابع و تسهیلات بانکی را یکی از مشکلات مهم دانست و عنوان کرد: نزدیک به یک سال است در حال گفت‌وگو هستیم تا اهرم‌های نظارتی دولت را فعال کنیم تا بانک‌های غیر دولتی هم به تکالیف اسناد بالادستی و برنامه‌های کلان نظام در خصوص رفع تبعیض عمل کنند

وزیر اقتصاد عنوان کرد: پیشنهاد ما به بانک مرکزی این است که اگر بانک‌های خصوصی از این موضوع تخلف کردند و ظرف مدت معینی، رویه خود را عوض نکردند، شعبات استانی آنها را لغو مجوز کنیم تا منابع مردم استان برود در بانک هایی که صرف پروژه‌های همان استان بشود.

خاندوزی افزود: معتقدم اگر این اتفاق بیافتد و نخستین برخورد قاطع و جدی با یک بانک متخلف رخ بدهد، قطعا بقیه بانک‌ها حساب کارشان را کرده و رفتارشان را تصحیح کنند.