شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#طالبان#مهاجران#پاکستان#وزارت خارجه

واکنش تند طالبان به اخراج مهاجران افغان

واکنش تند طالبان به اخراج مهاجران افغان

آماج نیوز نوشت: عباس ستانکزی، معین سیاسی وزارت خارجه گروه طالبان می‌گوید که تصمیم پاکستان برای اخراج مهاجران افغان به معنای آغاز درگیری با این گروه است.

عباس ستانکزی گفت: «افغان‌ها در ۴۵ سال زندهگی در پاکستان مشکل امنیتی ایجاد نکردند، اکنون چگونه تروریست و تهدیدی برای امنیت پاکستان شدند.»

معین وزارت خارجه گروه طالبان در ادامه‌ای صحبت‌های خود گفته است که از بازگشت افغان‌ها استقبال می‌کند؛ «اما پاکستان باید کرامت انسانی پناهندگان افغان را در نظر بگیرد؛ این یک اقدام نامناسب است که زنان افغان را اسیر کنند.»

 ستانکزی تأکید کرده که اخراج مهاجرهای افغان باید با مشورت و همکاری سازمان ملل و طالبان انجام شود؛ مهلت یک‌ماهه برای اخراج مهاجران «عاقلانه» نیست.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که سفارت طالبان در اسلام‌آباد گفته است که پلیس پاکستان در دو هفته اخیر بیش از هزار مهاجر افغان را بازداشت کرده است.

سرفراز بوگتی، وزیر داخله پاکستان مدعی شده است که افغان‌ها در حمله‌های تروریستی در خیبرپختونخواه دست داشته‌اند و این امر سبب شده تا مهلت یکماهه به کسانیکه بدون مدرک قانونی در پاکستان به سر ‌می‌برند داده شود.

311311