شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین#رئیس جمهور

کلینتون: آمریکایی‌هایی را که از پوتین طرفداری می‌کنند درک نمی‌کنم

کلینتون: آمریکایی‌هایی را که از پوتین طرفداری می‌کنند درک نمی‌کنم

ایسنا نوشت: هیلاری کلینتون در مصاحبه‌ای گفت، اینکه یک آمریکایی از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جنگ با اوکراین طرفداری کند را درک نمی‌کند.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای با ژئوف بنت، مجری شبکه «پی.بی.اس» گفت: «من این که یک آمریکایی طرف پوتین را بگیرد درک نمی‌کنم اما ما چنین چیزی را دیده‌ایم و شنیده‌ایم و باید با آن مبارزه کنیم.»

هیلاری کلینتون در پاسخ به سوالی درباره بروز شکاف «رو به رشد» در سیاست آمریکا بر سر حمایت ها از اوکراین در جنگ با روسیه و که این به نظرش ولادیمیر پوتین چه نظری درباره این اتفاق دارد، گفت که فکر می‌کند این شکاف رئیس «رئیس جمهور روسیه را به وجد می‌آورد.»

کلینتون ادعا کرد: «من فکر می‌کنم او همچنین دارد به این شکاف دامن می‌زند. پوتین و تیمش دست به مداخلات اعم از مخفی و علنی زده و به دنبال تضعیف دموکراسی و تطمیع رهبران سیاسی هستند. این تیم تاثیر زیادی بر اینکه او چطور به نقشش نگاه می‌کند، دارند.»

اظهارات کلینتون بعد از آن مطرح شدند که اخیرا در کنگره آمریکا بر سر موضوع کمک واشنگتن به اوکراین در ضمن افزایش احتمال تعطیل شدن سازمانهای دولت، تنش بالا گرفت.

کوین مک‌کارتی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا چندی پیش گفته بود که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را از بابت کمک‌ها به اوکراین مورد پرسش قرار خواهد داد.

او گفت: «پاسخگویی در قبال پولی که ما خرج کردیم کجاست؟ چه برنامه‌ای برای پیروزی وجود دارد؟»

310310