شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#انتخابات#انتخابات مجلس

تایید صلاحیت نماینده اصلاح طلب مجلس در مرحله پیش ثبت نام /فعلا اشکالی پیدا نکردند!

تایید صلاحیت نماینده اصلاح طلب مجلس در مرحله پیش ثبت نام /فعلا اشکالی پیدا نکردند!

مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره پیش ثبت نام انتخابات مجلس مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اصلاح قانون انتخابات مجلس از جمله مصوبات مجلس یازدهم برای انتخابات آینده پارلمان است که نتیجه‌ای غیر از اضافه شدن مرحله دیگری به پروسه ثبت نام و بررسی صلاحیت‌ها به دنبال نداشت.

براساس مصوبه مجلس حدود ۸ ماه قبل از روز انتخابات پروسه ثبت‌نام با مرحله‌ای تحت عنوان « پیش ثبت‌نام» آغاز و داوطلبان موظف شدند از ۱۶ تا ۲۲ مرداد ماه در درگاه مربوطه که از طریق وزارت کشور اعلام شده بود، ثبت‌نام و مدارک خواسته شده اعم از مدارک شناسایی، مدارک دانشگاهی، گواهی سوءپیشینه و مواردی از این قبیل که در اصلاحیه قانون انتخابات اشاره شده، بارگذاری کنند.

بر همین اساس برای اولین‌بار در انتخابات مجلس مرحله پیش ثبت‌نام داوطلبین انجام شد و در نهایت بنابر آمار ابلاغی وزارت کشور ۴۸ هزار نفر در این مرحله ثبت‌نام کردند. نکته قابل توجه در قانون جدید انتخابات این است که هر داوطلبی مجوز ثبت‌نام نهایی در انتخابات را دارد که مدارک او در مرحله پیش ثبت‌نام مورد تایید قرار گرفته است.

در این میان از جمله افرادی است که در مرحله پیش ثبت‌نام شرکت کرد و برای حضور در مجلس آینده اعلام آمادگی کرد. پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین از احزار صلاحیت خود در مرحله پیش ثبت‌نام خبر داد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تا حالا که اشکالی پیدا نکردند اگر از این به بعد پیدا کنند باید مشاهده کنیم که چه می‌شود.

2727