شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جانشین فرمانده کل

خبر مهم سردار فدوی درباره ماهواره نور ۳ و منظومه ماهواره‌ای سپاه

خبر مهم سردار فدوی درباره ماهواره نور ۳  و منظومه ماهواره‌ای سپاه

فارس نوشت: جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ماهواره نور۳ که ماهواره‌ای سنجشی و شناسایی است با سرعت ۷/۶ کیلومتر بر ثانیه و ۵۰۰ ثانیه پس از پرتاب در مدار ۴۵۰ کیلومتری قرار گرفت.

سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران درخصوص توانمندی‌های سپاه در حوزه فضایی، گفت:‌ فعالیت در حوزه ماهواره‌ها تاکنون دست‌گرمی بود و برای کاربردی‌شدن باید منظومه ماهواره‌ای داشته باشید.

وی افزود: دارابودن منظومه ماهواره‌ای به این دلیل اهمیت دارد که شما از این طریق می‌تواند همه نیازمندی‌های کشور برای موضوعات مختلف را برآورده کنید.

اظهارات مهم سردار سلامی درباره رابطه بین فرماندهان و نیروهای سپاه پاسداران و ارتش

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه این کار (ماهواره و ماهواره‌بر) اکنون در روال خود افتاده است، گفت: یک بخش از کار درخصوص ماهواره‌برهاست که می‌تواند هر روز ماهواره‌های بزرگ‌تر و سنگین‌تری را در مدار قرار دهد. بخش دیگر، ماهواره است، هنگامی که از دانشگاه‌های مختلف بازدید کردم، همه فعالان این حوزه قبراق و سرحال هستند و می‌گویند که می‌توانیم انواع ماهواره‌های مختلف در وزن‌های ۲۰، ۷۰ یا ۱۰۰ کیلویی را بسازند.

سردار فدوی در تشریح الزامات حوزه فضایی، تاکید کرد: ما باید ماهواره‌های جدیدی که کوچک هستند اما کارایی ماهواره‌های قدیمی با ابعاد بزرگ را بسازیم. این روال روند کاملی است که طی شده و اکنون در مرحله‌ای قرار دارد که می‌توانیم کارهای بسیار بزرگ را انجام دهیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره افق فعالیت‌های سپاه در حوزه فضایی، خاطرنشان کرد: افق اقدامات فضایی در سپاه پاسداران همان منظومه ماهواره‌ای است.

سومین ماهواره بومی نیروی هوافضای پاسداران انقلاب اسلامی با نام نور ۳ پنجم مهرماه توسط ماهواره‌بر ترکیبی سه مرحله‌ای قاصد به فضا پرتاب و با موفقیت در مدار ۴۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفت.

ماهواره نور۳ که ماهواره‌ای سنجشی و شناسایی است با سرعت ۷/۶ کیلومتر بر ثانیه و ۵۰۰ ثانیه پس از پرتاب در مدار ۴۵۰ کیلومتری قرار گرفت.

این ماهواره و ماهواره‌بر هر دو در سازمان تحقیقات سپاه طراحی و ساخته شده است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از این نیز ماهواره های نور ۱ و نور ۲ را توسط ماهواره‌بر قاصد به فضا پرتاب کرده است.

۲۷۲۱۸