شهر خبر

روبرت بگلریان، نماینده ارامنه جنوب ایران:

امکان ندارد ایران اجازه هیچ نوع دالانی را بدهد؛ تهدیدی که برای ارمنستان هست برای ایران هم وجود دارد

نماینده ارامنه جنوب ایران گفت: به نظر من ایران ممکن نیست امکان ایجاد هیچ نوع دالانی را بدهد. تهدیدی که برای ارمنستان هست برای ایران هم وجود دارد. اردوغان می‌خواهد ابهام در اذهان عمومی ایجاد کرده یا می‌خواهد ارمنستان را تهییج کند که یک فرصت دارد از دست شما می‌رود.

امکان ندارد ایران اجازه هیچ نوع دالانی را بدهد؛ تهدیدی که برای ارمنستان هست برای ایران هم وجود دارد
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۲ ۱۰:۲۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

بیش از ۱۰۰ هزار نفر قره‌باغ را به مقصد ارمنستان ترک کرده اند. تصاویر منتشر شده از این منطقه نشان می‌دهد که آنها خانه و اثاثیه را رها کرده‌اند و تنها با یکی دو چمدان راهی شده‌اند. به‌نظر می‌رسد تنها تعداد محدودی از ارمنی‌ها در این منطقه هنوز باقی مانده‌اند. همزمان جمهوری آذربایجان خود را آماده می‌کند تا پروژه دالان زنگزور را با حمایت ترکیه، اسراییل و همراهی روسیه پیش ببرد.

در همین حال علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با همتای ارمنستانی خود در تشریح آخرین تحولات قفقاز، هر گونه تغییر در ژئوپلیتیک منطقه را بی‌ثبات‌کننده دانست. احمدیان همچنین اظهار داشت گفت و گوهای صریح و سازنده میان کشورهای منطقه بسترساز امنیت پایدار، توسعه متوازن و رفاه و آسایش مردم منطقه است و ایران آمادگی دارد در این زمینه بسترهای لازم را فراهم آورده و نشست بین کشورهای منطقه را تمهید کند.

«روبرت بگلریان»، نماینده ارامنه جنوب ایران به پرسش هایی درباره تحولات قره باغ و کوچ اجباری ارمنی‌ها پرداخت.

به گزارش خبرآنلاین بخش هایی از گفت و گوی بگلریان را در ادامه می خوانید: