شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بازار طلا

رکود بازار طلا و جواهر ادامه دارد؟

رکود بازار طلا و جواهر ادامه دارد؟

نایب رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر گفت احتمالا رکود بازار طلا ادامه دارد.

کشتی آرای گفت احتمالا پس از ماه صفر و به دلیل کاهش قیمت ها و تعطیلی ها رکود در بازار طلا ادامه خواهد داشت و قیمت ها در سطح کنونی باقی خواهند ماند.

محمد کشتی آرای نایب رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در باره وضعیت بازار سکه و طلا گفت: در یک هفته اخیر قیمت انس جهانی طلا ۱۰۰ دلار کاهش یافته است، در حالی که نرخ ارز داخلی ثابت بوده اما این کاهش انس باعث افت قیمت سکه و طلا شده است. 

وی اضافه کرد: همین کاهش قیمت به علاوه کاهش‌های قبلی تقاضا و میل به خرید طلا و سکه را کاهش داده که این موضوع هم باعث آرام بودن بازار و ادامه شرایط رکودی شده که هنوز بعد از ماه محرم و صفر مشاهده می‌شود. 

به گفته این کارشناس بازار طلا، کاهش تقاضا به دلیل کاهش قیمت سبب شده تا جاذبه خرید طلا و سکه به ویژه برای سرمایه گذاری کمتر شود.

کشتی آرای درباره آخرین قیمت‌ها در بازار طلا و سکه نیز گفت: قیمت سکه طرح قدیم ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است، سکه طرح جدید ۲۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۴ میلیون ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، سکه‌های یک گرمی هم ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، قیمت دارند. قیمت هر مثقال طلا که بالای ۱۰ میلیون تومان بود به ۹ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده است

وی افزود: هر گرم طلای ۱۸ عیار هم به ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید حباب سکه نیز در محدوده ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قرار دارد. 

نایب رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به سوال که چرا حباب سکه از بین نمی‌رود نیز گفت: انتظار می‌رفت حباب سکه بیشتر کاهش یابد اما چون در چند روز اخیر تقاضا برای خرید سکه بوده این حباب روی سکه مانده است اما کاهش قیمت انس جهانی باعث شد حباب طلا از بین برود. 

کشتی‌آرای درباره علت عدم کاهش رکود در بازار طلا نیز اظهار داشت:یکی از دلایل ادامه رکود تداوم کاهش قیمت‌هاست، مورد دوم تعطیلات پی در پی هفته‌های اخیر نیز یکی از علت‌های افت داد و ستدها در بازار است چون در این زمان‌ها فعالیت بنگاه‌های اقتصادی کاهش پیدا می‌کند که همین امر می‌تواند روی بازارها اثر منفی بگذارد در حال حاضر تا یک ماه آینده تعطیلی نداریم امیدواریم همین امر بازار را از رکود خارج کند.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر بازارها به یکدیگر وابسته هستند، بازارهایی که موازی بازار طلا هستند نیز در حال حاضر در رکود هستند؛ بازارهایی مثل مسکن، خودرو و حتی بورس هم در رکود قرار دارند. 

این فعال بازار طلا پیش‌بینی کرد قیمت‌ها تا دوشنبه هفته آینده در همین سطح فعلی باقی بماند.

کشتی‌آرای در پاسخ به این سوال که وضعیت فعالان بازار طلا با توجه به رکودی که در ماه‌های اخیر بوده به چه صورت است نیز گفت: در اقتصاد ما بازهای فصلی و رکودهای فصلی داریم و همه جای دنیا هم رکودهای قصلی وجود دارد و  با خارج شدن از این فصل طبیعتا اتفاق مثبتی پیش خواهد آمد.