شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیت کوین

سقوط بیت کوین / صاحبان بازار تا مرز سکته رفتند

سقوط بیت کوین / صاحبان بازار تا مرز سکته رفتند

در دور روز ابتدایی ماه اکتبر جاری، بیت‌کوین شاهد نوسانات گسترده‌ای بوده است.

بازار بیت کوین همچنان جذاب است و البته موافقان و مخالفان متعددی دارد. خرید و فروش ارزهای دیجیتال همواره در  جریان بوده است. پس از آنکه قیمت بیت‌کوین به بیش از ۲۸ هزار دلار افزایش یافت، قیمت آن در ساعات ابتدایی سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) بار دیگر به کمتر از این سطح سقوط کرد.

 ماه اکتبر از لحاظ تاریخی یک نقش اساسی در روند قیمت بیت‌کوین ایفا کرده است، به طوری که این ارز دیجیتال در این ماه به طور متوسط با ۱۷ درصد افزایش قیمت همراه می‌شود. با آغاز اکتبر ۲۰۲۳، سرمایه‌گذاران بازار رمزارزها منتظرند تا ببینند آیا این روند ادامه خواهد داشت یا خیر.

به نوشته سایت اینوستینگ، بدون در نظر گرفتن سال‌های ابتدایی بیت‌کوین که قیمت آن دارای نوسان زیادی بود، ارزش این رمزارز در سال‌هایی که به رویداد هاوینگ منتهی می‌شود، حدود ۲۱ درصد افزایش یافته است. هاوینگ بیت‌کوین یک رویداد مهم است که تقریباً هر چهار سال یک بار در شبکه بیت‌کوین رخ می‌دهد و به معنی کاهش پاداش اسخراج ماینرها است. این موضوع به کنترل نرخ استخراج بیت‌کوین‌های جدید و حفظ کمبود این رمزارز کمک می‌کند. نصف شدن بیت‌کوین با کاهش عرضه این ارز دیجیتال به بازار همراه می‌شود و پس از آن، ارزش بیت‌کوین معمولا بالا می‌رود. رویداد هاوینگ در آوریل یا می ۲۰۲۴ انجام خواهد شد.

۳۰۰x۲۵۰ - کارگذاری بیدار - ۲۷.۵%

[tavoos.net]

اکوایران در ادامه نوشت: با توجه به اینکه سال ۲۰۲۳ یک سال قبل از رویداد هاونیگ است، اگر رویه سال‌های قبل ادامه پیدا کند، قیمت بیت‌کوین می‌تواند در ماه اکتبر به ۳۲ تا ۳۳ هزار دلار افزایش پیدا کند.

در طول ۱۳ سال اخیر، بیت‌کوین ۹ بار در ماه اکتبر با افزایش قیمت همراه شده است و همین امر یک اکتبر صعودی دیگر در سال جاری میلادی را نیز کاملاً محتمل می‌کند. با این حال، این رمزارز رویه تاریخی خود در ماه سپتامبر ۲۰۲۳ را شکست و با افزایش ۵ درصدی قیمت همراه شد؛ اتفاقی که در هفت سال گذشته سابقه نداشته، چراکه این رمزارز در ماه سپتامبر با کاهش قیمت روبه‌رو می‌شد. همین اتفاق باعث شده این سوال مطرح شود که آیا قیمت بیت‌کوین رویه تاریخی خود در ماه اکتبر را ادامه می‌دهد یا اینکه شاهد اتفاق دیگری خواهیم بود.

واریز و برداشت بدون محدودیت، احراز هویت آنی فقط در صرافی اتراکس !

واریز و برداشت بدون محدودیت، احراز هویت آنی فقط در صرافی اتراکس !

ثبت نام کن !

yektanet-logo-sign

تبلیغ

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‌‎کوین در روز سه‌شنبه (۱۱ مهر) از ۲۷ هزار دلار و ۳۸۶ سنت تا ۲۷ هزار دلار و ۶۷۰ سنت نوسان داشته است. این رمزارز تا حدود ساعت ۳ بعدازظهر به وقت ایران، بیش از ۲۷ هزار دلار و ۶۰۰ سنت معامله شده است. تغییر قیمت بیت ‎کوین طی ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت این رمزارز حدود ۷۰۰ دلار کاهش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۵ میلیارد و ۶۴ میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته ۵/۱۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۱۶۵۵ تا ۱۶۷۰ دلار نوسان داشته است. تغییر قیمت اتریوم طی ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت این رمزارز حدود ۷۰ دلار کمتر شده است. حجم معاملات اتریوم طی ۲۴ ساعت اخیر ۷ میلیارد و ۴۴ میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته ۴/۸۸ درصد افزایش پیدا کرده است.