شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#ایران#عراق#آیت الله#دولت عراق#بغداد

اطلاعیه دولت عراق درباره آیت الله خمینی

اطلاعیه دولت عراق درباره آیت الله خمینی

دیده بان ایران نوشت: سفارت عراق در اسلام آباد اطلاعاتی را که حکایت از بازداشت شدن اخیر حضرت آیت الله العظمی خمینی در بغداد داشته اند را تکذیب کرد.

سه شنبه یازدهم مهرماه سال ۱۳۵۷ است تیتر یک روزنامه ۲۴ صفحه ای اطلاعات امروز اختصاص دارد به اقدامات تازه برای کشف سوءاستفاده های مقامات دولتی و اعزام ماموران تحقیق به دستگاه‌های دولتی. در این خبر همچنین آمده که تحقیقات درباره میلیونها تومان سوءاستفاده در سازمانهای انرژی اتمی، تلویزیون، پتروشیمی و راه آهن و بیمه، جلب سیاحان، وزارت بهداری، بنادر و کشتیرانی شروع شده است.

وزیر بازرگانی هم در اتاق ایران اعلام داشته که مرکز تجارت از تهران به شهرستانها منتقل می شود. ضیاءالدین عبدالرحمن رئیس جمهوری بنگلادش هم به اتفاق همسرش ایران آمده است. همچنین با قبول تقاضای ۱۴ ماده ای کارکنان بانک ملی، اعتصاب کارمندان این بانک در سراسر کشور پایان یافت و از سوی دیگر اعتراض کارکنان مخابرات و بیمه ایران هم مورد بررسی قرار گرفت. اما سوژه دیدبان تاریخ امروز اختصاص دارد به اطلاعیه دولت عراق درباره فعالیت‌های حضرت آیت الله العظمی خمینی که سفارت عراق در کشور پاکستان این اطلاعیه را صادر کرده است؛


اطلاعیه دولت عراق درباره آیت الله خمینی

سفارت عراق در اسلام آباد دیروز اطلاعاتی را که حکایت از بازداشت شدن اخیر حضرت آیت الله العظمی خمینی در بغداد داشته اند را تکذیب کرد. سفارت عراق در پاکستان ضمن اطلاعیه ای که در این‌باره انتشار داده اضافه می کند که تنها اقدام مقامات عراقی، در مورد حضرت آیت الله العظمی خمینی عبارت از این بوده است که ایشان را در خانه ای که در آن به سر می برند زیر نظر قرار دادند تا اجازه داده نشود که ایشان از محل سکونت خویش بعنوان کانونی برای فعالیت‌های ضدایرانی استفاده کنند.

سفارت عراق در اسلام آباد سپس در اطلاعیه خود یادآوری می کند که مقامات عراقی از حضرت آیت الله العظمی خمینی که رهبر شیعیان جهان هستند خواسته اند از کسانیکه به دیدن ایشان می روند وسایلی برای فعالیت علیه ایران استفاده بعمل نیاورند.

اطلاعیه دولت عراق درباره آیت الله خمینی

اعلامیه سفارت عراق در پاکستان سپس اظهارات یکی از سخنگویان دولت مذکور در بغداد را نقل کرده که گفته است اساس سیاست عراق مبتنی بر اصل عدم‌ مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر است. در پایان‌این اعلامیه گفته شده که دولت عراق به حضرت آیت الله العظمی امام خمینی اطلاع داده است که این دولت ناچار است به مقررات بین‌المللی حاکم بر روابط فی‌مابین کشورها احترام بگذارد.

۲۷۲۲۰