شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سود#خرید#طلا#برگ#برنده#شما#این#هفته#است

خرید طلا برگ برنده و سود شما در این هفته است

خرید طلا برگ برنده و سود شما در این هفته است

قیمت هر اونس طلا دیروز با ۰.۳۲ کاهش به ۱۸۴۳ دلار و ۸ سنت رسید، یعنی پایین‌ترین رقم‌ از دهم مارس. قیمت معاملات آتی طلا در بازار آمریکا هم ۰.۳ درصد پایین آمده و به ۱۸۵۹ دلار و ۷۰ سنت رسیده است.

قیمت دلار جهانی به بیشترین حد طی ۱۰ ماه گذشته رسید و به دنبال آن خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزها گران کرده است. طلا بیشترین کاهش قیمت را از ماه ژوئن ۲۰۲۱ تجربه کرد و در سه ماه سوم سال جاری میلادی به افت ۳.۷ درصدی رسید. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۲ درصد کاهش به ۱۸۴۳ دلار و ۸ سنت رسید.

محمد کشتی آرای، کارشناس بازار طلا در گفت‌وگو با تیتر کوتاه بیان کرد: بازار روز یکشنبه بسیار آرام بود. به دلیل تعطیلی به نظر افراد به دنبال تفریحات خود رفته‌اند. در این بین ۱۳-۱۴ دلار هم انس جهانی کاهش پیدا کرد، در طول یک هفته گذشته حدود ۱۰۰ دلار قیمت انس جهانی کاهش داشت.

وی افزود: بی شک کاهش قیمت انس جهانی تاثیرات منفی را از چند روز پیش شروع کرد، یکشنبه هم قیمت اندکی کاهش داشت. در مجموع اما بازار طلا در روز یکشنبه آرام بود و داد و ستدها روال عادی خود را داشت قیمت ها هم مقداری تغییر جرئی کاهشی داشت. با وجود اینکه قیمت دلار تغییری نداشت کاهش ۱۴ دلاری انس باعث شد که نرخ‌ها کاهش پیدا کند.

9414864915

این فعال بازار طلا گفت: به نظر می‌رسد با توجه به روند نزولی این چند ماه و میل به سرمایه‌گذاری که هیجانات بازار طلا را صورت می‌داد کاهش پیدا کرده و محتمل است این شرایط تا یک هفته آتی هم باقی بماند.

کشتی آرای در پایان اظهار داشت: در چند ماه گذشته به دلیل اینکه قیمت ها کاهشی بود، به نظر نمی‌رسد که افراد میل به سرمایه‌گذاری داشته باشند. البته در صورتی که شخصی مایل به سرمایه‌گذاری باشد زمان مناسب است. چراکه بی شک قیمت‌ها کاهشی شده، قیمت طلا پایین آمد و قیمت ارز هم تغییری نداشت پس زمان برای خرید و سرمایه‌گذاری مناسب است.