شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#جهان اسلام

امیرعبداللهیان تشریح کرد:

انجام توافقات مثبت ایران و مصر؛ تحولات جدیدی در جهان اسلام در حال رخ دان است؟

وزیر امور خارجه ایران در خصوص روابط ایران و مصر گفت: تلاش هایی بین ما و مصر به عمل آمد که تهران و قاهره در مسیر ارتقای روابط حرکت کنند. این تلاش ها منجر به دیدار وزرای خارجه دو کشور در روزهای اخیر در نیویورک شد. ما توافقات خوبی را انجام دادیم.

انجام توافقات مثبت ایران و مصر؛ تحولات جدیدی در جهان اسلام در حال رخ دان است؟
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۱ ۰۹:۱۵:۰۰
اعتمادآنلاین |

میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی که به تهران سفر کرده‌اند، با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه دیدار کردند.

به گزارش شفقنا، آقای امیرعبداللهیان در این دیدار در خصوص روابط ایران و مصر گفت: تلاش هایی بین ما و مصر به عمل آمد که تهران و قاهره در مسیر ارتقای روابط حرکت کنند. این تلاش ها منجر به دیدار وزرای خارجه دو کشور در روزهای اخیر در نیویورک شد. ما توافقات خوبی را انجام دادیم.

وی افزود: مصر مثل دیگر کشورهای اسلامی از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است. نقش مصر، نقش الازهر و نقش مقامات سیاسی مصر که اکنون در کشور در مبارزه با افراط گرایی و اصلاح خطاهایی که در گذشته در مصر بود، ما را تشویق کرد که با مصر وارد یک گفتگو، تعامل و یک همکاری جدید شویم. همکاری ای که به نفع جهان اسلام و امت اسلامی و به نفع منطقه است.

وی ادامه داد: امیدوارم بر مبنای توافقاتی که بین تهران و قاره صورت گرفته در آینده نزدیک شاهد یک تحول خوب به نفع دو ملت و جهان اسلام باشیم.

آقای امیرعبداللهیان در خصوص اقدامات آمریکا در منطقه گفت: رژیم صهیونیستی می خواهد برترین قدرت در منطقه باشد و دیگر کشورهای اسلامی تجزیه شوند اما امریکا قادر به اعمال هژمون خود نیست. این یکی از مصادیق تغییر در نظم و نظام بین الملل کنونی است و این یک فرصت برای امت اسلامی و جهان اسلام است. این رسالت شما علما و اندیشمندان و بزرگان جهان اسلام را ده چندین برابر سنگین تر می کند. امروز جهان در یک پیچ تاریخی تند قرار گرفته و عبور سالم امت اسلامی از این پیچ سخت رسالت شما بزرگان و علما را سنگین تر کرده است.