شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##مافیای#بازار#ارز#نابود#حرکت#گازانبری#پلیس

مافیای بازار ارز نابود شد / حرکت گازانبری پلیس

مافیای بازار ارز نابود شد / حرکت گازانبری پلیس

در آن سال قیمت خرید هر دلار آمریکا ازسوی دلالان بین ۲۷۴۰ تا ۲۷۶۰ ریال پیشنهاد می‌شد.

حدود سی سال قب در چنین روزی و به دنبال اطلاعیه مهم وزارت کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی‌بر غیرقانونی بودن معاملات ارزی خارج از شبکه بانکی و صرافی‌ها و پایان یافتن ضرب‌الاجل تعیین‌شده برای دلالان غیرمجاز ارز برای اخذ مجوز رسمی از بانک مرکزی؛ از ساعت ۱۴ روز یکشنبه عملیات جمع‌آوری و مصادره ارزهای قاچاق دلالان غیرمجاز و دستگیری سوداگران ارزی توسط نیروهای انتظامی انجام شد.

حضور ماموران انتظامی موجب اختفای دلالان غیرمجاز شد، متقاضیان خرید ارز از صبح آن روز به انتظار پایان یافتن مهلت تعیین‌شده و تثبیت نوسان قیمت در بازار متشنج ارز بودند.

در همین حال، فروشندگان مجاز ارز در سطح شهر علی‌رغم نصب لیست قیمت خرید و فروش ارزهای معتبر بر شیشه مغازه‌های خود، از معامله ارزی با قیمت‌های تعیین‌شده پرهیز می‌کردند یا برای خرید ارز، نرخی به مراتب پایین و برای فروش آن قیمتی بالاتر از لیست قیمت خود اعلام می‌کردند.

با اتمام عملیات جمع‌آوری دلالان کنار خیابان و رفتن ماموران نیروی انتظامی تعداد زیادی از واسطه‌های غیرمجاز فروش ارز در ابتدای خیابان منوچهری تجمع کردند و برای خرید ارز از مردم و همکاران خود قیمتی به مراتب بالاتر از صرافی‌ها اعلام کردند.

در آن سال قیمت خرید هر دلار آمریکا ازسوی دلالان بین ۲۷۴۰ تا ۲۷۶۰ ریال پیشنهاد می‌شد.

یکی از متقاضیان خرید ارز گفت: دولت چرا باید ارز در اختیار مردم عادی کوچه و بازار بگذارد تا آنها وارد بازار واسطه‌گری شوند. امروز اکثر فروشندگان ارز را مردم عادی و بعضا خانم‌های خانه‌دار تشکیل می دادند. مادامی که دولت بر سیستم توزیع ارز کنترلی ندارد، قیمت ارز افزایش می‌یابد.