شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#گوشت#این#اقدام#قیمت#گوشت#ریزش#بیشتری#مواجه#شود

با این اقدام قیمت گوشت با ریزش بیشتری مواجه می شود

با این اقدام قیمت گوشت با ریزش بیشتری مواجه می شود

قائم‌مقام وزیر جهاد گفت: بنابر برنامه‌ریزی صورت گرفته با بانک مرکزی، ارز مورد نیاز واردات گوشت قرمز تا پایان سال تامین شده است.

واردات گوشت یکی از سیاست های دولت سیزدهم برای مهار رشد افسار گسیخته قیمت گوشت است که در حال انجام است.

علی‌رضا پیمان پاک قائم‌مقام وزیر جهاد و کشاورزی گفت: واردات روزانه گوشت گرم به ۲۰۰ تن رسیده است و همواره در راستای تعادل بخشی بازار برنامه ریزی شده که این میزان به ۲۵۰ تن در روز برسد.

او افزود:گوشت های تنظیم بازار در میدان بهمن، میادین میوه و تره و فروشگاهه ای زنجیره ای که قابلیت نظارت در آنها بیشتر است، عرضه می‌شود.

پیمان پاک ادامه داد: در کنار سیاست های حمایتی از تولید داخل همچون تولید قراردادی، واردات تا کاهش قیمت گوشت به سال قبل و ثبات بازار ادامه خواهد داشت.

قائم مقام وزیر جهاد میادین قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی به صورت شقه ای در میادین را ۲۸۲ هزار تومان و در فروشگاه های زنجیره ای هر کیلو گوشت گوسفندی شقه ای به صورت بسته بندی شده ۳۱۶ هزار تومان اعلام کرد.

او با بیان اینکه مشکلی در تامین ارز واردات گوشت نداریم، گفت: بنابر برنامه ریزی و هماهنگی صورت گرفته با بانک مرکزی، ارز مورد نیاز برای واردات گوشت تا پایان سال تامین شده است. البته واردات گوشت در مقایسه با نهاده دامی ارز چندانی نمی خواهد به طوریکه در مدت زمان ۲ ماه گذشته ۴۰ تا ۵۰ میلیون دلار صرف واردات شده، اما در همین مدت یک میلیارد دلار صرف واردات نهاده دامی شده است.