شهر خبر

پخش برنامه‌های رادیو تلویزیون باکو در مرکز قره‌باغ آغاز شد

پخش برنامه‌های رادیو تلویزیون باکو در مرکز قره‌باغ آغاز شد

مهر نوشت: جمهوری آذربایجان امروز از آغاز پخش برنامه‌های رادیو تلویزیون این کشور در مرکز قره‌باغ خبر داد.

به نقل از ترند نیوز، جمهوری آذربایجان امروز دوشنبه پخش برنامه‌ های رادیو تلویزیون خود در شهر «خانکندی» مرکز منطقه قره باغ را آغاز کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، نمایندگان ارامنه ساکن قره باغ درخواست کردند که پخش رادیو و تلویزیون مورد بررسی قرار گیرد؛ در ادامه مطابق با بررسی های انجام شده، ۷ برنامه رادیویی و تلویزیونی از طریق ایستگاه‌ های مختلف منطقه «شوشا» در بسیاری از بخش های منطقه قره باغ از جمله مرکز آن پخش شد.

وزارت حمل و نقل و توسعه دیجیتال جمهوری آذربایجان با اعلام این موضوع ادامه داد: اقدامات بیشتری هم با هدف توسعه بیشتر کیفیت پوشش پخش های رادیو و تلویزیون در منطقه قره باغ انجام خواهد شد.

قره باغ منطقه‌ ای در قفقاز است که از دیرباز موضوع اختلاف ارضی ارمنستان و جمهوری آذربایجان بوده است؛ منطقه قره باغ که اکثریت آن ارمنی‌ هستند و جمعیت آن بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر تخمین زده شده در سطح بین‌المللی به عنوان بخشی از خاک جمهوری آذربایجان به رسمیت شناخته می‌شود.

«نیکول پاشینیان»، نخست‌وزیر ارمنستان پیشتر با اشاره به تازه‌ترین منطقه قره باغ مدعی شد که آنچه در قره باغ اتفاق می‌افتد «پاکسازی نژادی» و «کوچاندن اجباری ساکنان آن» است و ارمنستان در این باره به جامعه جهانی هشدار داده و باکو را به انجام «دستگیری های غیرقانونی» در مرز متهم کرده است.

این تحولات در حالی است که مقامات جمهوری آذربایجان، «روبن واردانیان» رئیس سابق دولت جدایی طلب قره باغ را در نقطه مرزی منطقه لاچین در حالی که قصد عزیمت به ارمنستان را داشت، دستگیر کردند.

۳۱۰۳۱۰