شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ثابت#سود#تعداد

مروری بر عملکرد بازار مشتقه

به گفته میرزایی، با وجود افزایش تعداد موقعیت‌های باز، تقریبا تعداد موقعیت‌های باز در سود ثابت است احتمالا فعالان بازار ریسک‌پذیرتر شده‌اند.

فردای اقتصاد: این تحلیلگر بازار سرمایه معتقد است، بازار مشتقه همانند بازار سهام روزهای کم هیجانی را سپری می‌کند. در این بازار ارزش و حجم معاملات نسبت به روزهای رونق فاصله دارد اما شرایط در این بخش نا امیدکننده نیست.

جواد میرزایی با حضور در برنامه بورسان عنوان کرد: به طور مجدد تعداد دارایی‌های پایه‌ای که بر مبنای آن‌ها خرید و فروش صورت می‌گیرد از ۵۰ به ۴۷ کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: ۴۷ نماد دارای اختیار خرید و فروش داریم که برای هر قرارداد آن حداقل ۶ اختیار خرید و ۶ اختیار فروش ثبت شده است. به عبارتی برای هر تاریخ سررسید، ۱۲ نماد وجود دارد.

در مجموع ۱۷۵۰ قرارداد خواهیم داشت که تعداد نمادهایی که می‌توان با آن‌ها اقدام به خرید و فروش کرد تقریبا ۲ تا ۳ برابر تعداد نمادهای بورس و فرابورس می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: از لحاظ تعداد موقعیت‌های باز، با وجود سررسید شدن ۴ قرارداد مشاهده می‌شود که روند صعودی تداوم پیدا کرده است و سررسید شدن، باعث نشد تا تعداد قراردادهای باز کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد: با وجود افزایش تعداد موقعیت‌های باز، تقریبا تعداد موقعیت‌های باز در سود ثابت است احتمالا فعالان بازار ریسک‌پذیرتر شده‌اند.

در برنامه امروز بورسان هاشم باروتی کارشناس بازار سرمایه به ارزیابی وضعیت جاری و چشم‌انداز آتی معاملات بازار سهام پرداخت. در ادامه جواد میرزایی تحلیلگر بازار سرمایه به عملکرد بازار مشتقه را تشریح کرد.