شهر خبر

وزیر دولت اصلاحات: با قدرتی که شورای نگهبان گرفته سنگ روی سنگ بند نمی‌شود

وزیر دولت اصلاحات: با قدرتی که شورای نگهبان گرفته سنگ روی سنگ بند نمی‌شود

فعال سیاسی اصلاح طلب، درباره میزان مشارکت در انتخابات مجلس به منیبان گفت: مشارکت حداکثری از زبان رهبری همواره مطرح شده است، عقلای نظام نیز همیشه نگران مشارکت بوده‌اند .

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: نظرسنجی هایی که تاکنون نهادهای حاکمیتی انجام داده اند و اخبار آن پخش می‌شود و ارقامی که اعلام می‌کنند پایین تر از سال ۹۸ و ۱۴۰۰ است. در سطح کشور ۲۰ درصد یا در شهر تهران ۳ درصد، در استان تهران۸ درصد.

صوفی گفت: چیزی نسبت به گذشته تغییر نکرده است البته تغییراتی داشته‌ایم اما منفی بوده است. مثلا به اعتماد مردم آسیب جدی وارد شده و حوادث سال گذشته در این زمینه بی‌تاثیر نبوده است. بخش زیادی از مردم نسبتی بین خودشان و دولت فعلی نمی‌بینند و از این ها دست کشیده‌اند. مشارکت حداکثری از زبان رهبری همواره مطرح شده است، عقلای نظام نیز همیشه نگران مشارکت بوده‌اند و اینگونه نبود که یک روال بسته ای ایجاد و تکرار شود.

او در ادامه افزود: سخنگوی شورا نگهبان اینقدر جسارت پیدا کرد که گفت خیلی از کشورها هستند که با مشارکت ۴۰ درصدی هم مشروعیت دارند. با قدرتی که شورای نگهبان گرفته سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. بنده به عنوان یک شهروند از شورای نگهبان شاکی هستم که در قانون اساسی مجری انتخابات جای دیگری است. شورای نگهبان فقط باید نظارت کند و به هیات اجرایی و نهاد چهارگانه رسیدگی می کرد. اما شورای نگهبان هیات اجرایی را در اختیار گرفت و مجری و ناظر یکی هستند. این یک اصل بدیهی و پیش پا افتاده است که هر پروژه در عین مجری، یک ناظر می‌خواهد.

۲۷۲۲۰