شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#گمرک#خبر#ورود#خودروهای#کارکرده#کذب#محض#است

خبر ورود خودروهای کارکرده به گمرک کذب محض است

خبر ورود خودروهای کارکرده به گمرک کذب محض است

رئیس کل گمرک ایران گفت: در حال حاضر رفت و برگشت‌های کارشناسی انجام شده اما هنوز آیین نامه اجرایی واردات خودروهای دست دوم نهایی نشده است و به همین دلیل واردات خودروهای دست دوم صورت نگرفته است.

در کشور ما، واردات خودرو های سبک، سنگین، لوکس و خارجی با قیمت بالا با محدودیت‌هایی مواجه است. برای واردات خودروها، شرکت‌ها و اشخاص باید از مجوز واردات خودرو تهیه کنند و مقادیر محدودی از مالیات و عوارض بر این محصولات پرداخت کنند. همچنین، واردات خودروهای دست دوم نیز مشروط به پایین ترین سن برخی از خودروها و پرداخت عوارض و مالیات است.

محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک در رسانه ملی در خصوص واردات خودروهای دست دوم، گفت: فعلاً خودروی دست دومی به گمرکات کشور وارد نشده است چون هنوز بعد از تصویب لایحه دو فوریتی تیرماه مجلس شورای اسلامی آیین نامه اجرایی آن توسط وزارت صنعت نهایی نشده است.

وی افزود: در حال حاضر رفت و برگشت‌های کارشناسی انجام شده اما هنوز آیین نامه اجرایی واردات خودروهای دست دوم نهایی نشده است و به همین دلیل واردات خودروهای دست دوم صورت نگرفته است.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران، تصریح کرد: احکام بودجه ابلاغ می شود اما آیین نامه های اجرایی متناسب با آن که باید در یکی از وزارتخانه ها یا سازمانهای ذی ربط تنظیم شود با یک تاخیر زمانی تنظیم می شود که در تلاشیم با بکارگیری سیاست هایی این مشکل را برطرف کنیم.