شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#بیمه#منابع

بیمه این افراد تا فروردین ۱۴۰۳ تمدید شد

مدیرکل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه ۵ دهک اول جامعه تا پایان فروردین ۱۴۰۳ تمدید شد.

مهر: جمشید شایانفر، با عنوان این مطلب که سازمان بیمه سلامت وظیفه دارد اقشار مختلف جامعه را تحت پوشش قرار دهد، افزود: در حال حاضر ۴ گروه عمده تحت پوشش سازمان بیمه سلامت هستند؛ روستاییان، عشایر و ساکنین شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر قریب به ۲۰ میلیون نفر، کارکنان دولت شامل کارمندان دولت و اعضای خانواده آنها حدود ۵ میلیون نفر، گروه بیمه شدگان سایر اقشار شامل مددجویان بهزیستی، مددجویان کمیته امداد، خانواده معظم شهدا و جانبازان، طلاب و روحانیون تحت پوشش حوزه‌های علمیه و اتباع خارجی قانونی مجموعاً قریب به ۳ میلیون نفر و گروهی که بیمه گذار ندارند، یعنی به صورت فردی / خانوادگی برای پوشش بیمه خود اقدام می‌نمایند با عنوان صندوق بیمه سلامت همگانی ایرانیان که این صندوق در حال حاضر حدود ۱۷ میلیون نفر جمعیت دارد.

مدیرکل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: ۵ دهک اول جامعه در حال حاضر از مجموع بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی ایرانیان به صورت رایگان از پوشش سازمان برخوردار هستند، ۳ دهک بر اساس قانون بودجه و از سال گذشته تحت پوشش قرار گرفته اند و ۲ دهک دیگر نیز بر اساس مصوبه خرداد ماه هیأت دولت در سال جاری به مجموع بیمه شدگان رایگان اضافه شدند.

وی افزود: بیمه تمامی این افراد تا پایان فروردین ۱۴۰۳ فعال شده است. ضمن اینکه دهک‌های ۶ تا ۹ نیز مشمول کاهش حق بیمه شدند.

شایانفر تاکید کرد: در دهک ۶ با کاهش ۱۰ درصدی، از ۳۰ درصد به ۲۰ درصد رسید؛ دهک ۷ با کاهش ۱۰ درصدی، از ۴۰ درصد به ۳۰ درصد؛ دهک ۸ با کاهش ۲۰ درصدی، از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد؛ و پرداختی دهک ۹ با کاهش ۳۰ درصدی از ۸۰ درصد به ۵۰ درصد رسید.

وی ادامه داد: از تمام افرادی که فاقد بیمه هستند تقاضا می‌شود که به سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت به نشانی اینترنتی bimehsalamatiranian.ir مراجعه کرده و برای پوشش بیمه خود اقدام نمایند.