شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##محکومیت#خاطر#بازپخش#مطلب/#سرگالش#ماه#حبس

محکومیت به خاطر بازپخش یک مطلب/ سرگالش به 6 ماه حبس محکوم شد

ارسلان رسولی خبرنگار مازندرانی متخلص به سرگالش به دلیل انتشار یادداشت مدیرمسوول سابق کیهان به 6 ماه حبس تعزیری محکوم شد.

محکومیت به خاطر بازپخش یک مطلب/ سرگالش به 6 ماه حبس محکوم شد
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۸ ۱۷:۲۰:۰۲
اعتمادآنلاین |

دادگاه انقلاب تنکابن برای یک خبرنگار مازندرانی که یادداشت مدیرمسئول سابق کیهان را در سرگالش و در فضای مجازی بازنشر داده بود به 6ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

به گزارش روزنامه اعتماد، ارسلان رسولی عمارلویی نویسنده و خبرنگار پیشکسوت متخلص به سرگالش شمال کشور در تایید این خبر ضمن تشکر از حسن برخورد دادستان کلاردشت و رییس دادگاه انقلاب تنکابن گفت: با توجه به شناخت من از این مدیر مسوول سابق یادداشت ایشان را در سرگالش منتشر کردم و کمتر از نیم ساعت بعد از خواندن آن که در بازنشرش هیچ سوءنیتی نبوده حذف کردم تا اینکه مدیران ارشد کلاردشت که از انتشار گلایه‌ها و انتقاد مردمی ناخرسند هستند پشت پرده در تلاش برای حذف سرگالش از فضای مجازی شده‌اند.

عمارلویی درخصوص اتهام توهین به رهبری گفت: اصولا درسم را از مکتبخانه که مرحوم پدرم قرآن درس می‌داد شروع کردم و باور دینی‌ام طوری پرورش یافته که جرات توهین کردن به آدم‌های ساده را ندارم چه برسد به یک مقام دینی! بنابراین در بازجویی خودم اینها را گفته‌ام.

سرگالش در انتقاد از دولت‌ها گفت: کاش دولت‌ها در گذشته و حال وزرا و کارگزاران خود را تا سطح بخشداران از مدیران کاردان و کاربلد انتخاب می‌کردند نه از میان ستادهای انتخاباتی خود ! و این روش تا به امروز همچنان ادامه دارد و در نتیجه عملکردهای بد دولت‌ها که به پای نظام گذاشته می‌شود هم مردم کم‌در آمد را (به جز عده‌ای که در ناز و نعمت زندگی می‌کنند) فقیر‌تر و هم مذهب را نزد جوانان و مردم جهان کمرنگ نمی‌کرد.

وی با گلایه از حاکمیت گفت: متاسفانه حاکمیت نیز در ناکار آمدی دولت‌ها مقصراست چون می‌توانست و اکنون هم با ورود و حکم حکومتی می‌تواند از سختی و نا آرامی زندگی ما مردم دهک پایین بکاهد. خداوند به من یک بار فرصت زندگی کردن را داده است تا زندگی کنم و از خوبی‌ها لذت ببرم. آیا با دغدغه و استرس‌هایی که در تهیه حداقلی زندگی خود داریم، می‌توانیم از زندگی لذت ببریم؟! می‌توانیم از میوه‌هایی که خالق یکتا برای استفاده همه ما آفریده است استفاده کنیم؟! نه! در سال 57 زیر 30 سال بودم.

او افزود: ما نسل‌های زیر 57 که تمام شدیم. حاکمیت می‌تواند نسل‌های دهه 60 تا به امروز را با تربیت مدیران کارآمد برای همه فصول و هم دولت‌ها جبران و قرآن را از غربت عملکرد نابخردان برهاند.

گفتنی است رسولی عمارلویی علاوه بر کار خبری کتاب‌های: قیام، سقوط 57، دانش‌آموز تنبل، بازگشت از قیامت، مناجات سرگالش و معلم مدرسه را وارد بازار کتاب کرده که از «معلم مدرسه» وی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش رونمایی شده است.