شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#مسکن#مشهد

ترفند دولت برای کنترل اجاره مسکن جواب داد؟

رئیس اتحادیه املاک مشهد در پاسخ به این سوال که آیا سامانه تعیین اجاره‌بها در بهبود کاهش اجاره‌بها طی مدت اخیر موثر بوده است، گفت: درحال‌حاضر جو روانی ناشی از این نرم‌افزار اثرگذار بوده و موجب شده که قیمت اجاره‌بها در یک سطح ثابت باقی بماند.

ایسنا: حسین رستمی در خصوص احراز هویت مالکان خانه‌ها در سامانه املاک و اسکان جهت ثبت آگهی املاک در پلتفرم‌های مجازی اظهار کرد: این موضوع باعث می‌شود آگهی‌هایی که توسط افراد کلاهبردار در پلتفرم دیوار و شیپور ثبت می‌شود، حذف شود. البته باید این نکته را مد نظر داشت که این موضوع جلوی تخلفات در بازار مسکن را نخواهد گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سامانه تعیین اجاره‌بها در بهبود کاهش اجاره‌بها طی مدت اخیر موثر بوده است، افزود: این اطلاعات طی امسال در حال جمع‌آوری بوده و در سال آینده شاهد افزایش بیش از ۲۰ درصد اجاره‌بها نخواهیم بود. درحال‌حاضر جو روانی ناشی از این نرم‌افزار اثرگذار بوده و موجب شده که قیمت اجاره‌بها در یک سطح ثابت باقی بماند.

رئیس اتحادیه املاک مشهد درباره استقبال از این نرم‌افزار بیان کرد: مستاجرها از این نرم‌افزار استقبال کرده‌اند؛ شهروندان باید مطالبه‌گر باشند و درخواست کنند صرفا این نرم‌افزار قیمت را اعلام کند. در صورت مشاهده عدم استفاده از نرم‌افزار تعیین اجاره‌بها توسط واحدهای صنفی، شهروندان این موضوع را به اتحادیه اعلام کرده و ما سریعا با این واحدهای صنفی برخورد خواهیم کرد.