شهر خبر

قرارداد شهرداری تهران برای خرید ۳۰۰۰ اتوبوس

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از انعقاد قرارداد ۲۸ هزار میلیارد تومان برای خرید ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس خبر داد.

ایسنا: لطف ا... فروزنده با بیان اینکه اداره مناسب شهر یکی از مواردی است که می‌تواند امید را به جامعه نوید دهد و اعتماد شهروندان به مدیریت را در پی داشته باشد، گفت: نقش و اثر مدیریت شهری بسیار فراتر از انجام امور روزمره است، مدیریت شهری می‌تواند اعتماد و امید اجتماعی را در مردم تقویت کند و زمینه ساز تحولات اجتماعی و فرهنگی باشد، همچنین بایستی تلاش کنیم نقاط مثبت را ترویج دهیم.

وی با اشاره به اینکه در دو سال اخیر اتفاقات بزرگی در مدیریت شهری رخ داده است، افزود: نقش معاونت مالی نقش مهمی است، باید شناخت کافی نسبت به برنامه‌ها و سیاست هایی که شورای شهر می‌گذارد چه در قالب برنامه ۴ ساله و بودجه سالیانه و ذیل آن شهردار، وجود داشته باشد. یکی از اصول مدیریتی بحث شناخت اهداف، توافق و باور آن است و این هدف در گروی کار «گروهی و خرد جمعی» شکل می‌گیرد.

 فروزنده با تأکید بر انضباط مالی در شهرداری تصریح کرد: هم اکنون معاونت مالی روز به روز به سمت نظم و انضباط مالی گام‌های مثبتی برداشته که از جمله آن می‌توان به ایجاد خزانه واحد و اقدامات موثری که در امور مجامع رخ داده، اشاره کرد.

معاون شهردار تهران در ادامه به ایجاد همدلی بیش از پیش در میان کارکنان و مدیران شهرداری تهران اظهارکرد: در مجموعه بزرگ شهرداری تهران اگر نیروی انسانی بانشاط، با انگیزه و نسبت به مسائل روشن باشد، بسیار مثمر ثمر می‌باشند و ایجاد نشاط در امور کارها، به حرکت درآمدن پروژه‌های راکد گذشته، ایجاد زیرساخت در حوزه حمل‌ونقل، توسعه فضای سبز و بوستان‌ها و تغییراتی که در سیستم پسماند و خدمات الکترونیک ایجاد شده، تمامی این امور نشان می‌دهد که شهرداری تبدیل به کارگاه شده، ما باید خودمان بررسی کنیم که نقش ما در این سیستم چه است و روز به روز در تحقق اهداف مجموعه مدیریت شهری گام‌های مثبت برداریم.

 بنابر اعلام روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری، فروزنده افزود: امروز ما توانستیم فاینانس ۷۹۱ واگن را باز کنیم. همچنین تکمیل خط ۷ مترو، بهره‌برداری از ۳ بزرگراه شهید شوشتری، بروجردی و یادگار امام، انعقاد قرارداد ۲۸ هزار میلیارد تومان برای خرید ۳ هزار دستگاه اتوبوس و همچنین در حوزه مشارکت‌ها ۵۰ طرح که در گذشته قفل شده بوده به ثمر نشسته و تحقق این امر به جز همدلی ممکن نیست. همه مدیران و کارکنان باید در قبال وظایف محوله احساس مسئولیت کنند و روند پیشرفت امور را پیگیری نمایند و هر کسی به اندازه خود باید مسئولیت بپذیرد و جوابگو باشد.