شهر خبر

روز شلوغ ابراهیم رئیسی در اصفهان/ کدام پروژه‌های ملی افتتاح شدند؟

روز شلوغ ابراهیم رئیسی در اصفهان/ کدام پروژه‌های ملی افتتاح شدند؟

ایسنا نوشت: رئیس‌جمهور گفت: آزادکردن منابع آبی که بتواند به استان اصفهان کمک کند اهمیت بسیاری دارد.

سید ابراهیم رئیسی که امروز جمعه به منظور بازدید و افتتاح چند پروژه و حضور در آیین افتتاحیه پنجمین دوره جایزه بین‌المللی مصطفی(ص) به استان اصفهان سفر کرده است در مراسم آغاز اجرای فاز دوم طرح انتقال آب دریای عمان به اصفهان گفت: آزادکردن منابع آبی که بتواند به استان اصفهان کمک کند اهمیت بسیاری دارد.

وی ادامه داد: گزارش‌ها نشان می‌دهد که زمان اجرای این طرح به یک سوم کاهش پیدا کرده است و این کار آبرسانی مساله بسیار مهمی است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: به سامان رسیدن ۵۰ درصد کار و شروع فاز دوم، خبرهای خیلی خوبی است که نشان می‌دهد مشکل مالی و موانع دیگر و تملک‌ها هیچ‌کدام مانع نشده و تصمیمی که دولت گرفته با قوت دنبال می‌شود و ان شاءالله زودتر هم به سامان خواهد رسید.

افتتاح فاز اول پروژه نیروگاه سردار شهید احمد کاظمی

همچنین ایسنا نوشت؛

دقایقی پیش و همزمان با دومین سفر رئیسی، رئیس جمهور و هیئت دولت به استان اصفهان، واحد اول نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی سیکل ترکیبی به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات به بهره‌برداری رسید.

ظرفیت کلی این نیروگاه ۹۱۴ مگاوات است. این پروژه از نیمه دوم اسفند سال ۱۴۰۰ آغاز شده و ظرف ۱۸ ماه آماده بهره برداری شده است. برای بهره برداری این پروژه حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به دارا بودن بالاترین استانداردهای موجود در نیروگاه‌ها، کاهش میزان مصرف گاز و آب مصرفی، بومی سازی بیش از ۷۰ درصد تجهیزات اشاره کرد. با بهره‌برداری از این پروژه برای ۴۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی می‌شود.

این نیروگاه سومین واحد نیروگاهی خود تامین صنایع است که تاکنون به مرحله بهره برداری رسیده و در مجموع وزارت نیرو، عملیات احداث ۵۶۰۰ مگاوات نیروگاه صنایع را در دولت سیزدهم آغاز کرده است.

آغاز اجرای فاز دوم طرح انتقال آب دریای عمان به اصفهان

سید ابراهیم رئیسی در سفر به اصفهان از روند اجرا و پیشرفت مرحله نخست طرح انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان بازدید کرد.

بنابر گزارش ایسنا، رئس جمهور در این بازدید دستور اجرای فاز دوم عملیات اجرایی این پروژه را صادر کرد.

در مرحله نخست انتقال آب از دریای عمان ۷۰ میلیون متر مکعب و در مرحله دوم ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب به اصفهان انتقال داده می‌شود.

براساس این گزارش، عملیات اجرایی مرحله نخست این پروژه مهرماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و هم اینک ۲۴ نقطه فعال با حضور ۱۴ پیمانکار فعال است.

بهره‌برداری رسمی از واحد تصفیه گازوئیل پتروپالایش اصفهان

رئیسی در مراسم بهره‌برداری رسمی از واحد تصفیه گازوئیل پتروپالایش اصفهان، ضمن تقدیر و تشکر صمیمانه از دست‌اندرکاران صنعت نفت و شرکت پتروپالایش اصفهان به خاطر اجرای این طرح بزرگ ملی، مدیریت تولید و مصرف در نفت، گاز و پتروشیمی کشور را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: مدیریت این دو بخش منجر به تولید محصول با کیفیت، رفع ناترازی و رونق صادرات محصولات نفتی خواهد شد که عواید آن بخش‌های دیگری را تقویت خواهد کرد.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اقدام بزرگ این پتروپالایشگاه در تولید روزانه ۱۲۰ هزار بشکه سوخت پاک، کیفی‌سازی تولید در صنعت نفت را از جمله اهداف محوری دولت و موجب رفع آلایندگی و ارتقای سلامت مردم عنوان کرد و گفت: به همان میزانی که اعداد و ارقام در تولید مورد توجه است، باید کیفیت در تولید بنزین، گازوئیل و سایر محصولات نفتی و پتروشیمی نیز مورد توجه قرار گیرد.

رئیسی در ادامه ضمن تقدیر از اقدام وزارت نفت برای جمع‌آوری گازهای مشعل در پالایشگاه‌ها، بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف در کشور تاکید کرد و اهتمام جدی به فرهنگ‌سازی در این زمینه را گامی مهم در رفع ناترازی و همچنین رونق صادرات دانست.

رئیس جمهور برنامه محوری و ضمیمه کردن دانایی به توانایی‌ها، با ارتباط موثر صنعت و دانشگاه و استفاده از ظرفیت ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان را از جمله رموز موفقیت پتروپالایش اصفهان در اجرای این طرح بزرگ ملی برشمرد و اظهار داشت: همت بلند دست‌اندرکاران این طرح در به سرانجام رساندن آن، آن‌هم ۱۶ ماه زودتر از موعد مقرر، نویددهنده موفقیت‌های بزرگ دیگر در آینده است.

رئیسی میزان قابل توجه اشتغالزایی و استفاده از نیروی انسانی کارآمد در این طرح بزرگ ملی را از دیگر ویژگی‌های مهم آن عنوان و تصریح کرد: همچنان که اصفهان دیروز در سنگر دفاع مقدس با ۲۴ هزار شهید از عزت و شرف مردم این مرز و بوم دفاع کرد، امروز نیز شما در سنگر تولید روز به روز دشمن را ناامیدتر و زمین گیرتر می‌کنید.

رئیس جمهور بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ ملی از جمله طرح تصفیه گازوئیل پتروپالایشگاه اصفهان را موجب ایجاد امید در کشور و ناامیدی دشمن دانست و خطاب به مدیران صنعت نفت و پتروپالایشگاه اصفهان گفت: کار در این سنگر تولید را از آن جهت که متصل به نظامی مقدس است و منجر به گره‌گشایی از مردم و عقب راندن دشمن خواهد شد، مقدس بدانید و در جهت افزایش کار کمی، کیفی و نتیجه‌بخش تلاش کنید.

۲۱۹۲۱۹