شهر خبر

رسانه‌های عبری: بایدن و نتانیاهو با حفظ "راهکار دو دولتی" برای عادی‌سازی با عربستان موافق هستند

ایسنا نوشت: رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند که توافقی میان رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی وجود دارد تا گزینه "راهکار دو دولتی" به عنوان بخشی از "توافق جامع" عادی سازی میان عربستان و رژیم اشغالگر حفظ شود.

به نقل از المیادین، کاخ سفید به کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که باید "امتیازدهی‌های گسترده به فلسطینی‌ها را بپذیرد" که این بخشی از توافق جامعی است که همچنین شامل عادی‌سازی میان عربستان و رژیم صهیونیست می‌شود.

سایت عبری "i24 news" از یک مسئول برجسته رژیم صهیونیستی نقل کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی دیدارشان در نیویورک در هفته گذشته، درمورد "عنصر فلسطینی در توافق عادی‌سازی با عربستان" به توافق نظر رسیدند و اینکه دست یابی به توافقی با ریاض در گرو "توانایی برای دست یابی به یک توافق صلح میان اسرائیل و فلسطینی‌ها" است.

این سایت عبری اعلام کرد، بایدن به نتانیاهو فهرستی از خواسته‌های مشخص آمریکا درخصوص فلسطینی‌ها را ارائه نکرد، اما او به صورت ویژه بر این امر اصرار ورزید که "اسرائیل امکان دست یابی به راهکار دو دولتی را حفظ کند".

310310