شهر خبر

سردار سلامی خطاب به فرماندهان و وابستگان سپاه پاسداران: دشمن می خواست سلاح ها را به رخ شما بکشد اما نترسید /تاریخ را تغییر دادید

سردار سلامی خطاب به فرماندهان و وابستگان سپاه پاسداران: دشمن می خواست سلاح ها را به رخ شما بکشد اما نترسید /تاریخ را تغییر دادید

تسنیم نوشت:فرمانده سپاه گفت: ۴۵ سال گذشته سرشار از بغض دشمن و صلابت رزمندگان اسلام بوده است؛ دشمن شکست خورده ولی رها نکرده و دوباره آمده اما سست، کم‌رمق و افسرده شده است.

سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در آیین گردهمایی وابستگان سپاه، طی سخنانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: کسانی که از ابتدای دوران دفاع مقدس در صحنه حضور داشتند، هنوز هم فعال هستند و نگذاشتند دشمن به نتیجه مد نظرش برسد.

وی افزود: ما پیش‌رفته‌ایم و دشمن به آرزوهایش نرسیده که شما عزیزان این‌جا حاضر هستید؛ شما شاهد زمین‌گیر شدن شیاطین و ناکام شدن دشمنان اسلام و ایران هستید. شما سال‌های سخت را در میدان گذراندید و عقب‌نشینی نکردید.

فرمانده‌کل سپاه گفت: شما رزمندگان بر سلاح‌ها، قدرت‌ها، هواپیماها، توپ‌ها و تانک‌ها غلبه کردید؛ دشمن می‌خواست این سلاح‌ها و ادوات را به رخ شما بکشد ولی نترسیدید و بر ایمان شما افزوده می‌شد. این جنگ و دفاع مقدس، توصیف زیارت عاشورا بود و بوی انتقام از کسانی که علیه امام حسین(ع) و اهل‌بیت(ع) شمشیر کشیدند را می‌داد؛ رزمندگان ما رفته بودند تا حوادث عاشورا و کربلا تکرار نشود.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: شما تاریخ را تغییر دادید و با تکیه بر حوادث تلخ صدر اسلام، شیرین‌ترین حماسه‌های تاریخ اسلام را خلق کردید. شما رزمندگان به دنیا دل نبستید و خدا و پیامبر (ص) را بر دنیا ترجیح دادید. هم‌اکنون هم در میدان هستید و هنوز دشمن از شما می‌ترسد و نگران است. در زمان اغتشاش، شما عزیزان و رزمندگان حضور دارید و تا شما هستید، نسلی که تکثیر شده و پرچم را از شما گرفته است، همان روحیه‌ی شما را دارد و می‌جنگد.

وی عنوان کرد: این ۴۵ سال گذشته تماماً سرشار از بغض دشمن و صلابت شما رزمندگان و فرزندان‌تان بوده است؛ دشمن شکست خورده ولی رها نکرده و دوباره آمده اما سست، کم‌رمق و افسرده شده است.

فرمانده‌کل سپاه گفت: شما یک‌روز با آر پی جی فکر می‌کردید این قوی‌ترین سلاح دنیا است ولی دیروز به‌نام اسلام و ایران، ماهواره به آسمان فرستادید که دور زمین می‌چرخد. از سردار حاجی‌زاده و همکاران‌شان که این افتخار، امید دل‌انگیز و قطعه درخشان عمل سپاه را ساختند قدردانی می‌کنم. باید ببینم از کجا به اینجا رسیدیم و این سیر حرکت صعودی ما تحت زعامت نایب امام زمان(عج) است.

سردار سلامی گفت: هر جا دشمن علیه ما فتنه کرد، ما موفق شدیم و بنده می‌گویم تمام اسرار موفقیت ما در شهادت مردان و زنان ماست؛ خون شهدای دفاع مقدس خشک نمی‌شود و جاری است. خون شهید همیشه جاری است و شهید نزد خدا روزی می‌خورد. این حماسه‌ها آمد و کشور پیشرفت کرد و کنار مدیترانه و دریای سرخ جنگید و دشمن را تجزیه کرد. به داستان‌های فرمانده جاودان ما، شهید حاج قاسم سلیمانی نگاه کنید که او چه کرد، او در دوردست از نزدیک و فرزندان قدرتمند موشکی انقلاب از اینجا با هم دشمن را نگران کردند.

وی اظهار داشت: کشور در تحریم و فشار سیاسی پیش‌رفت و ساخته شد و دشمنان می‌خواستند ما را در انزوا قرار داده و روابط سیاسی‌مان را باید جهان قطع کنند ولی نفوذ و حضور سیاسی نظام اسلامی در منطقه و جهان قابل حذف نیست. آنها می‌خواهند اما نمی‌توانند ولی ما می‌خواهیم و می‌توانیم‌، تفاوت در توانستن و نتوانستن است‌. من شعار نمی‌دهم و صحنه واضح است و همه می‌بینند و نمی‌توان اغراق کرد، ما عملیات روانی نمی‌کنیم و یاد گرفتیم حرف‌های واقعی بزنیم و طبق آن عمل کنیم و به حرف‌مان وفادار باشیم.

فرمانده‌کل سپاه عنوان کرد: دشمنان ما همه فضاهای زندگی ملت را به جنگ تبدیل کردند و به قلب، ذهن و روح جوانان ما یورش بردند تا آنان را از نماز، حجاب، عفت و محبت به اهل‌بیت(ع) جدا کنند ولی در اربعین دیدند که تمام این تلاش‌ها به یک‌باره نابود شده و آرزوهایشان به گور سپرده شد و جوانان ما در پیاده‌روی اربعین درخشیدند.

سردار سلامی گفت: ما با عمل ثابت می‌کنیم که دشمن ناکام است؛ او می‌خواهد با صوت، کلمه، جنجال و دروغ ما را شکست دهد ولی ما با حقیقت و صداقت با او مقابله می‌کنیم. پیروزی از آن حق است و وقتی حقیقت وجود دارد، ما مومن به وعده‌های خدا هستیم. خدا ما را یاری کرد و واقعا دست خدا در تمام این پیروزی‌ها برای ما و شکست برای دشمن آشکار است.

وی با اشاره به اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ بیان کرد: سال گذشته در این روزها دیدید چه غوغایی به پا کردند و چه امیدها بسته و تصورات، توهمات و رویاهایی داشتند و به فریب و شایعه‌ها دلخوش کرده بودند ولی همه چیز تغییر کرد. امسال را هم ببینید که چگونه در جیوش شیطانی، در سربازان سپاه یزید و در سران و هواداران آنها چه تفرقه، ذلت و آشفتگی وجود دارد.


۲۷۲۲۰