شهر خبر

همراهان آیت الله خامنه ای در سفر به سازمان ملل چه کسانی بودند؟ /بهزاد نبوی، رجایی را تنها نگذاشت +عکس

همراهان آیت الله خامنه ای در سفر به سازمان ملل چه کسانی بودند؟ /بهزاد نبوی، رجایی را تنها نگذاشت +عکس

حضور روسای جمهوری ایران در نیویورک برای شرکت در جلسات مجمع عمومی سازمان ملل در دوره های مختلف همواره مورد توجه بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدعلی رجایی، نخست وزیر وقت در سال ۱۳۵۹ به عنوان اولین هیئت پس از انقلاب اسلامی از ایران راهی آمریکا شد تا نقطه نظرهای دولت ایران را بیان کند. او که چند روز قبل از عزیمت به نیویورک در جبهه جنگ تحمیلی حضور داشت، در رأس هیأتی مرکب از بهزاد نبوی، وزیر مشاور در امور اجرایی، گودرز افتخار جهرمی، عضو شورای نگهبان، یک نفر از وزارت امور خارجه، ۳ نفر از دفتر نخست وزیر و چهار نفر خبرنگار و فیلم‌بردار از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و خبرگزاری پارس، عازم نیویورک شد و در فرودگاه مورد استقبال شمس اردکانی، شمیرانی و سفیر الجزایر در آمریکا قرار گرفت.


aheight=

این ساده ترین هیئت ایرانی است که از ابتدای انقلاب تا به حال در مجمع عمومی سازمان ملل متحد حاضر شده است.

شهریور ۱۳۶۶ و پس از صدور قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل در روز ۲۹ تیر ۱۳۶۶ درباره جنگ ایران و عراق، رئیس جمهور وقت، آیت‌الله خامنه ای در سازمان ملل به نمایندگی از ملت ایران به سخنرانی پرداخت.

aheight=

روزنامه کیهان آن روز در این باره اعلام کرد که در این سفر مصطفی میرسلیم، مشاور عالی رئیس جمهور، معیری، معاون نخست وزیر، چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، محمدجواد لاریجانی، معاون وزیر خارجه و زنگنه معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رئیس جمهور را در این سفر همراهی کردند.

۲۱۹