شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#لاریجانی

عضو حزب کارگزاران: لاریجانی نه خودش به میدان آمده نه تشکیلاتی ایجاد کرده است/ جبهه اصلاحات صدای واحدی ندارد

عضو حزب کارگزاران: لاریجانی نه خودش به میدان آمده نه تشکیلاتی ایجاد کرده است/ جبهه اصلاحات صدای واحدی ندارد

نامه نیوز نوشت: علی‌محمد نمازی، عضو حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به اینکه از جبهه اصلاحات صدای واحدی درباره اصل شرکت در انتخابات به گوش نمی‌رسد گفت : بهتر است بار دیگر با سیاست ائتلاف پیش برویم و برخی هم باور به حفظ هویت اصلاح‌طلبی در انتخابات دارند.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اینکه برخی سخن از ائتلاف می‌زنند اساسا بی‌معنی است زیرا مثلا آقای لاریجانی که نه خودش به میدان آمده و نه تشکیلاتی ایجاد کرده که ائتلاف با او معنی داشته باشد. اصلاح‌طلبان هم به هیچ وجه سازوکاری برای ائتلاف پیش‌بینی نکرده‌اند.

وی درباره این موضوع گفت: «برگزاری انتخابات چند بخش دارد؛ نخست رأی‌دهندگان هستند که این بخش اصلا آماده انتخابات نیستند. به این معنی که جامعه نسبت به انتخابات سرد و بی‌انگیزه است. بخش دیگر نامزدهای انتخابات هستند که در این قسمت هم نامزدهای شاخص به میدان نیامده‌اند و عملا نامزدی را مشاهده نمی‌کنیم که بتواند در مردم انگیزه‌ای برای شرکت در انتخابات ایجاد کند. در بین اصلاح‌طلبان هیچ نامزد شاخصی در انتخابات ثبت نام نکرد و حتی در بین اصولگرایان هم چهره‌های مطرحی را نمی‌بینیم».



از جبهه اصلاحات صدای واحدی درباره اصل شرکت در انتخابات به گوش نمی‌رسد و نیز در بین آنهایی که موافق شرکت در انتخابات هستند هم رویکرد واحدی برای چگونگی ورود به انتخابات دیده نمی‌شود؛ به نحوی که برخی می‌گویند بهتر است بار دیگر با سیاست ائتلاف پیش برویم و برخی هم باور به حفظ هویت اصلاح‌طلبی در انتخابات دارند.

او ادامه داد: «همچنین نوع نظارت بر صلاحیت‌ها هم طوری نیست که مردم و فعالا سیاسی چه برای انتخاب‌کردن و چه برای انتخاب‌شدن انگیزه پیدا کنند. من تصور می‌کنم تکنون زمانی که باید یک آشتی ملی ایجاد شود تا مردم نسبت به عرصه سیاست امیدوار شوند و قانع شوند که فضای رقابتی در عرصه سیاسی از بین نرفته است».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «اینکه برخی سخن از ائتلاف می‌زنند اساسا بی‌معنی است زیرا مثلا آقای لاریجانی که نه خودش به میدان آمده و نه تشکیلاتی ایجاد کرده که ائتلاف با او معنی داشته باشد. اصلاح‌طلبان هم به هیچ وجه سازوکاری برای ائتلاف پیش‌بینی نکرده‌اند».

نمازی در پایان درباره سخنان اخیر غلامحسین کرباسچی هم گفت: «من هم مانند آقای کرباسچی قائل به مشارکت در انتخابات هستم و حتی وقتی پیش‌ثبت نام انجام شد، در گفت‌وگو با خود شما گفتم که بهتر است جبهه اصلاحات مردم را دعوت به مشارکت حداکثری کند اما گرچه اصل حرف آقای کرباسچی مبنی بر اینکه راه دیگری جز انتخابات وجود ندارد درست است اما برای گفتن این حرف دیر است. به این معنی که بله همه دوست داریم که در کشور اصلاحات انجام شود و حتما اصلاحات میسر نمی‌شود مگر با انتخابات اما وقتی شیوه بررسی صلاحیت‌ها و نامزدهای موجود و نوع مواجهه نهادهای تصمیم‌ساز با امر انتخابات را می‌بینیم، در می‌یابیم که در حال حاضر انتخابات به معنای واقعی خودش در کار نیست».

۲۱۹۲۲۰